Skip to main content

Goedemiddag,
Sinds een paar dagen 2 SuperWifi punten aangesloten. Moet zeggen aansluiten ging zoals gezegd "Plug&Stream” en beide kastjes mooi vol in het groen dus testen en…..yes! met gemak rond de 400 Mbps.
Maar wat wil… als ik 2 uur later op dezelfde plek weer een speedtest doe kom ik slechts uit op 50Mbps.

Niks is veranderd… ruimte is hetzelfde gebleven geen andere aparatuur die gebruik maakt van etc. etc.

Op het moment dat ik de wifi op de laptop/telefoon uitzet en weer aan doe en een test doe kom ik wel weer uit op de 400Mbps.

Wat gaat er "mis"? want om nu om de zoveel tijd wifi aan/uit te moeten doen op mijn aparaten is nou niet de oplossing die ik voor ogen heb en dat is volgens mij ook niet het idee achter mesh.

1 SuperWifi is overigens bekabeld aangesloten op Experia V10. en punt 2, onbekabeld, op zolder  (vol groenlicht dus verbinding is goed)

 

Graag zou ik hier wel een oplossing in zien omdat het aan en uitzetten van zowel de Experia als de wifi van aparaten naar mijn idee niet de oplossing zou moeten zijn.

Ik hoor dan ook graag hoe dit stabieler te krijgen.

Hoi @renquist, ik wil je aanraden om onze WiFi tips eens te doorlopen. Hoor graag of dat voor verbetering zorgt. 


Hoi @Bart_Z ,ik heb de Wifi-Tips gelezen een doorlopen maar heeft niet voor verbeteringen gezorgd.
Enige wat lijkt te helpen is om op mijn apparataat, telefoon etc. de wifi handmatig uit te zetten en dan weer aan te  zetten. Dan haal ik weer een verbinding die volgens de test 5x sneller is. En dat vind ik wel een groot verschil.

ook na het doorlopen van meetingen via Wifi Manager is er altijd wel iets te verbeteren wat neerkomt op … resetten modem, ander kanaal… dit is niet iets wat ik dagelijks zou willen/moeten doen lijkt mij.

Had verwacht dat in een oude jaren 30 woning met houten vloer/plafond de snelheid wel stabiel zou moeten zijn toch?
 


Ervaar je de wisselende snelheid op alle apparaten of alleen telefoon? En heb je behalve het modem de SuperWiFi ook al eens gereset? Dus even opnieuw aansluiten?


Ik ga er van uit dat het opgelost is aangezien ik geen reactie meer heb gezien. 


Bijzonder dat ik vandaag pas hier een melding van krijg. De snelheden schommelen nog best met regelmaat. Echter heb ik geen klachten meer in het huishouden dus ik laat het er voor nu maar bij.
Dank voor de opties dieaangereikt zijn.


Dat is wel gek, ja. Maar de snelheden schommelen dus nog, ook na het doorlopen van de WiFi manager? Mocht ik in ieder geval nog weer iets kunnen betekenen, laat het dan weten.