Skip to main content

Twee weken geleden is er hier vlakbij ons huis een boom omgevallen in de storm, die heeft toen de koperkabel meegenomen die op twee plekken door was.

Hiervoor is afgelopen week een monteur gekomen en daarna is de kabel gerepareerd.

Howel er nu weer internet is, is de snelheid erg wisselend (soms normal 50 mbps maar soms ook max 30 mbps (obv paired bonding koperlijn)). Maar vervelender is dat de verbinding erg regelmatig even "wegvalt" en dan 30 seconden of een minuut later weer terug is. Dit merk ik bij streamen van video of een spel, maar ook bij gewoon iets opzoeken op google. Het is eigenlijk onwerkbaar.

Kan dit met de kabelbreuk te maken hebben of is er iets anders aan de hand?

Het probleem doet zich zowel voor met WiFi als via bedrade computers. 

Bijgaand 2 screenshots van packetstats en pingcanbeuseful. 

https://ibb.co/jZhT94B
https://ibb.co/6bfksPR

 

Screenshots kan je ook delen op deze pagina. Het openen van onbekende links wordt afgeraden.


 


Kan je misschien een screenshot van de status pagina van het modem delen waarop de CRC en FEC fouten staan? 


Hierbij.. Vreemd dat Line 2 op 0 staat? 


Hierbij.. Vreemd dat Line 2 op 0 staat? 

Deze lijkt steeds opnieuw te gaan. Na 25-30 s onderbreekt hij en gaat hij weer naar 0.

Hier een screenshot waarbij de Link Status tijdelijk naar “Geen Link” staat.

 

 


Jouw tweede lijn is duidelijk niet of niet goed gemaakt. En slecht nieuws → dat gaat KPN ook niet meer doen. Bel KPN voor de storing en laat een monteur komen, maar zeer waarschijnlijk zal hij of zij je “locken” op 1 lijn en dan draait hij weer stabiel. Pairbonding is dan niet meer mogelijk en de lijn zal op 50mb blijven hangen ipv 95 wat u eerst had.


50 haalde ik alleen met de dubbele lijn, niet met 1 koperlijn. 

95 heb ik nooit gehaald. 

 

Dit probleem met de tweede lijn is dus wel nieuw sinds de storing/kabelbreuk van afgelopen week. 


Excuses, keek verkeerd. Op dit moment haal je 33 en dat is het maximale. Maar omdat lijn 2 er constant bij komt en weg valt zal lijn 1 ook instabiel zijn.


Hoi @Diederik Rees, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Je kunt het beste even met ons bellen op 0800-0402 om de lijn uit te laten lezen. Mijn collega's kunnen hier waarschijnlijk wel een monteur voor aansturen of een ticket aanmaken.


Dank.

 

Er is een monteur langs geweest, er was nog een andere koperlijn beschikbaar. 

De instabiele lijn is er afgehaald en met een andere lijn paired bonding, hopelijk blijft deze het goed doen. Haal nu 64 down/10 up dus dat is prima. 

 

 


Reageer