Skip to main content
Beantwoord

Installatie monteur

  • March 18, 2020
  • 7 reacties
  • 222 keer bekeken

Margret middel
Nieuwkomer

Hoi, mijn ouders zijn van ziggo overgestapt naar Kpn. Maar komt nu ivm coronaviris de installatie monteur nog wel?

mvg m middel. 

Beste antwoord door Susan_

Goedemorgen @Margret middel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is afhankelijk van enkele factoren, zoals aangegeven wordt worden monteurs voornamelijk nog ingezet voor dringende storingen en het zeker stellen van een internetverbinding. Een andere factor is hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen. Als op dit moment de monteur nog niet is geannuleerd, dan bestaat de kans dat hij/zij gewoon langskomt. De monteur kan ook later nog afgezegd worden, helaas. Je ouders krijgen in ieder geval 3 dagen voordat hun abonnement ingaat een installatiepakket. Op onze website staat uitgelegd, stap voor stap, hoe het geïnstalleerd kan worden. Indien de monteur dus niet komt, kan je kijken of jij (of iemand uit je naaste omgeving) hier een beetje handig mee is en het kan aansluiten. 

Gebruiken ze de overstapservice en kunnen wij het pas later aansluiten i.v.m. alles wat er nu gebeurt (en wordt de monteur later ingepland, wel een belangrijke note hierbij), dan schuift de datum van Ziggo ook op. Onze datum moet dan wel opgeschoven worden, en niet blijven staan op de geplande datum en een doe-het-zelf installatie (ook belangrijk voor @christ75).

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 18, 2020

@Margret middel 

Volgens de website van KPN niet: 

  • Onze monteurs voeren minder werkzaamheden uit dan normaal. Alleen bij dringende storingen en het zekerstellen van een internetverbinding komen onze monteurs in actie. Zij werken met extra veiligheidsmaatregelen.

 

https://www.kpn.com/corona.htm

 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 19, 2020

Ik zou maar gauw Ziggo bellen met de vraag of ze nog 1 of 2 maanden kunnen wachten met afsluiten.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 19, 2020

Hoi @Margret middel 

Als je een overstapservice hebt gedaan dan wordt Ziggo pas opgezegd nadat je nieuwe aansluiting bij KPN is gerealiseerd, dus dan is Ziggo bellen niet nodig.
Zolang je geen afzegging van de monteur hebt gekregen kan deze nog altijd komen.


  • Nieuwkomer
  • March 19, 2020

mijn ouders stappen ook over van ziggo naar kpn. Ik wilde een monteur afspraak maken maar dat gaat pas per 29 april en ziggo zegt da de wensdatum van overstappen 15 april is dus dan zitten ze min 2 weken zonder tv-internet-telefoon. Maar nu las ik net dat als je dus een overstap service is dat ziggo pas opgezegd nadat het allemaal aangesloten is. is dit echt zo? want 2 weken zonder tv-internt-telefoon kan ik mijn ouders niet aan doen


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 19, 2020


Zolang je geen afzegging van de monteur hebt gekregen kan deze nog altijd komen.

Dat is een waarheid als een koe. Maar hier op het forum zijn inmiddels veel topics van klanten waarbij er nu geen monteur meer komt voor de installatie.  Begrijpelijk natuurlijk i.v.m. het corona-virus, maar wel goed om te weten wat het huidige beleid van KPN is.    


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • March 20, 2020

Goedemorgen @Margret middel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is afhankelijk van enkele factoren, zoals aangegeven wordt worden monteurs voornamelijk nog ingezet voor dringende storingen en het zeker stellen van een internetverbinding. Een andere factor is hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen. Als op dit moment de monteur nog niet is geannuleerd, dan bestaat de kans dat hij/zij gewoon langskomt. De monteur kan ook later nog afgezegd worden, helaas. Je ouders krijgen in ieder geval 3 dagen voordat hun abonnement ingaat een installatiepakket. Op onze website staat uitgelegd, stap voor stap, hoe het geïnstalleerd kan worden. Indien de monteur dus niet komt, kan je kijken of jij (of iemand uit je naaste omgeving) hier een beetje handig mee is en het kan aansluiten. 

Gebruiken ze de overstapservice en kunnen wij het pas later aansluiten i.v.m. alles wat er nu gebeurt (en wordt de monteur later ingepland, wel een belangrijke note hierbij), dan schuift de datum van Ziggo ook op. Onze datum moet dan wel opgeschoven worden, en niet blijven staan op de geplande datum en een doe-het-zelf installatie (ook belangrijk voor @christ75).

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 25, 2020

@Margret middel, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb ik wat duidelijkheid kunnen geven, of kan ik hier nog bij helpen verder?