Skip to main content
Beantwoord

Installatie Superwifi

  • July 30, 2020
  • 9 reacties
  • 615 keer bekeken

Fredbea
Deelnemer

Als ik de wifi “schermen” installeer gooit hij, nadat beide lampjes groen zijn geworden, de router eruit en heb ik geen wifi meer. Ik moet alles afkoppelen, alles resetten en heb dan het originele wifi signaal weer terug

Zelfs als de eerste versterker klaar is, is het wifi  signaal weer weg. Ook is de wifi versterker niet in de wifi lijst te vinden.

Ook hulp van de kpn helpdesk was uiterst summier. Kostte mij 149,00. Terugsturen maar

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Darkie117

hoi fred

het probleem is dat de superwifi informatie van een vorige experiabox heeft gedownload van het kpn netwerk.. en misschien herken je de naam dan niet. maar het is meestal de wifi naam met de meeste boogjes. 

 

anyway je zult zelf op de wifi versterker kunnen inloggen. maar daarvoor heb je een pc of laptop nodig. met een utp kabel in de experiabox. de wifi versterkers moeten ook aangesloten zijn. 

 

dan in de webbrowser de inlogpagine benaderen 

http://192.168.2.150

http://192.168.2.151

http://192.168.2.4

http://192.168.2.6

 

meestal krijgen ze wel andere ip adressen. 

als je op de inlogpagina bent zal de superwifi blauw gaan knipperen. 

dan moet je de wachtwoord invoeren. deze staat op de achterkant van de superwifi.  als admin password.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 30, 2020

Hallo @Fredbea ,  welke Experia Box heb je? Bij de v10, v9 en v8 wordt wifi automatisch uitgeschakeld. Dat hoort zo, de SuperWiFi’s nemen de wifi taak helemaal over van de Experia Box.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 30, 2020

... de SuperWiFi’s nemen de wifi helemaal over van de Experia Box.

Euhm... de SuperWiFi's halen de WiFi netwerknaam en wachtwoord op van de server van KPN. Als daar niets geregistreerd staat, dan nemen ze hun eigen netwerknaam aan. Dat begint met "WE2-". En dat zal hier het geval zijn.

Meerdere opties:

- Gewoon verbinding maken met de WE2- netwerk. Naam en wachtwoord staan achterop de eerst aangesloten SuperWiFi.

- Je kunt met een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op de SuperWiFi's en daar dan je eigen WiFi netwerknaam en wachtwoord instellen. --> http://192.168.2.151

- Of gebruik maken van de online tool van KPN om je WiFi netwerk in te stellen: https://www.kpn.com/service/servicetools.htm. Kies de bovenste van de 5.


Fredbea
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2020

V10, maar ik zie ook het WE2…. Niet in de lijst staan


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 30, 2020

... de SuperWiFi’s nemen de wifi helemaal over van de Experia Box.

Euhm... de SuperWiFi's halen de WiFi netwerknaam en wachtwoord op van de server van KPN.

Correct @Nick83 , zie daarom de wijziging die ik heel kort daarna plaatste: “wifi taak”, je was me net voor.:wink:


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 30, 2020

V10, maar ik zie ook het WE2…. Niet in de lijst staan

Ze branden wel gewoon groen? Is er een ander wifi netwerk wat verschijnt zodra u de SuperWiFi's aanzet? Het kan ook zo zijn dat er op de server van KPN nog een oud netwerk geregistreerd staat wat u ooit wel eens gebruikt heeft.


Fredbea
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2020

Ik zie uiteraard  meerdere netwerken. Maar niets komt mij bekend voor


Fredbea
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2020

Kompleet dood! Geen naam waar ik kan inloggen. Allemaal van buren etc. En een niet beveiligd KPN ON, die niet werkt


Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • Antwoord
  • July 30, 2020

hoi fred

het probleem is dat de superwifi informatie van een vorige experiabox heeft gedownload van het kpn netwerk.. en misschien herken je de naam dan niet. maar het is meestal de wifi naam met de meeste boogjes. 

 

anyway je zult zelf op de wifi versterker kunnen inloggen. maar daarvoor heb je een pc of laptop nodig. met een utp kabel in de experiabox. de wifi versterkers moeten ook aangesloten zijn. 

 

dan in de webbrowser de inlogpagine benaderen 

http://192.168.2.150

http://192.168.2.151

http://192.168.2.4

http://192.168.2.6

 

meestal krijgen ze wel andere ip adressen. 

als je op de inlogpagina bent zal de superwifi blauw gaan knipperen. 

dan moet je de wachtwoord invoeren. deze staat op de achterkant van de superwifi.  als admin password.


Fredbea
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2020

Gelukt!!! Dank je