Skip to main content
Beantwoord

Installatieafspraak voor nieuw KPN modem

• July 29, 2025
  • 12 reacties
  • 152 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Eigenlijk is dit geen vraag maar een klacht.

Onze buren appten ons, terwijl wij op vakantie waren, dat er een korte stroomstoring was geweest.

bij terugkomst bleek onze experiabox 10a niet meer te werken.

omdat het zaterdag was, kon ik pas maandag iets doen. Zonder wifi kon ook geen nieuwe experiabox online besteld worden, want daar moet je wifi voor hebben.

maandag gebeld.Maurits was een aardige vent. Hij kon zien wat er aan de hand was. Ik vertelde hem dat onze experiabox als sinds de montage op ongeveer 10 van twee muren en de vloer is gemonteerd, daar wilde de monteur lang geleden niks aan verbeteren. De box kon amper gedraaid worden, erbij komen werd bij vorderende leeftijd steeds wat ingewikkelder.

graag een monteur dus. Dan kon de box ook mooi verplaatst worden. Dat hoeft niet gratis natuurlijk. Maurits zette mij even in de wacht zodat hij op de planningslijst van de monteurs kon kijken. Modem hoefde ik niet te bestellen, de monteur had alles bij zich. Ik kreeg inmiddels al wel een sms’je dat er een nieuwe box naar me onderweg was, dat was wel vreemd, want die monteur…..Ik bleef hangen, maar Maurits kwam niet terug:(

verbinding uiteindelijk zelf maar verbroken, opnieuw gebeld, even in de wachtrij, en toen Alana(?) aan de lijn. Verhaal opnieuw gedaan, zij keek in het dossier, ze zette me even in de wacht om met Maurits te overleggen, en kwam terug met de mededeling dat deze mij terug zou bellen. Echt? Echt.

op Maurits’ belletje wacht ik nog steeds, maar vanochtend maar opnieuw gebeld. Sabri, zeer aardig en netjes, kon mij vertellen dat de nieuwe experiabox inmiddels inderdaad op weg was, en hoe ik via mijnaansluiting.nl een monteur kon regelen. Hij had het telefoonnummer.

telefoonnummer gebeld: of ik online een account kan aanmaken en een aanvraag wil indienen. Het is erg druk en vakantie. Nieuwe box opgehaald en geprobeerd, ook met hulp online, proberen te installeren, maar internet en tv geven geen sjoege meer. 

dus hotspot blijven gebruiken en geen tv kijken voorlopig. Hopelijk reageert Koninklijke KPN BV, die de aanvraag voor de verplaatsing en installeren van de box heeft ‘overgenomen’, snel.

ik baal heel erg en voel me ook volslagen in de maling genomen.

Beste antwoord door RunnieDePunnie

@Arjan van KPN

de monteur, Sandra, was deskundig en heeft de nieuw toegestuurde experiabox geïnstalleerd en kabels vervangen of een flexstuk gebruikt, zodat we eindelijk een modem hebben dat op een fatsoenlijke plaats staat. Ipv zoals op de foto’s hierboven.

de monteur was echter niet kosteloos, de factuur van €85 wordt op onze volgende rekening afgeschreven. Kun jij dat alsnog herstellen, Arjan?

12 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 29, 2025

Wat moet er nu precies aangepast worden ​@RunnieDePunnie ?
mijnaansluiting.nl is voor de hoofdaansluiting, en dat kost een bak met geld. honderden euro's en wellicht niet nodig.

Kan je eens een foto uploaden van wat se situatie is ?
En hoe u hem heeft geprobeerd aan te sluiten ?

Forum|alt.badge.img

Moeilijke locatie, inmiddels is het korte snoertje dat op o.a. de onderste foto uit de omgekeerde contactdoos steekt gesneuveld. De nieuwe box is ook groter, dus minder bewegingsruimte. 
Zoals ik boven al zei: niet zozeer een vraag maar een klacht. Vond de klantvriendelijkheid niet erg groot, wel in toon, niet in daden.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 29, 2025

Dit kan een KPN monteur oplossen, mijnaansluiting.nl is hier niet voor bedoeld. Is er al een gewone KPN servicemonteur ingepland?

Forum|alt.badge.img

@bnh nee, omdat mijn Experia box het niet meer deed heb ik gebeld, zie bericht hierboven en om een monteur gevraagd ivm de slechte aansluiting, vervolgens naar mijnaansluiting verwezen. Niet teruggebeld en niet serieus genomen.

• July 29, 2025

​​​​​​... vervolgens naar mijnaansluiting verwezen. 

Omdat je het over het "verplaatsen" gehad hebt denk ik.

graag een monteur dus. Dan kon de box ook mooi verplaatst worden.

Gewoon nog een keer bellen en zeggen dat het niet lukt. En niet meer over "verplaatsen" beginnen. 

Je kunt zelf een monteur plannen via de site:

https://www.kpn.com/service/monteur

Maar het kan wel eens wezen dat die dan pas over een week komt ofzo.

Forum|alt.badge.img

Afspraak via site gemaakt, monteur kan morgen al, ben benieuwd.

• July 29, 2025

Afspraak via site gemaakt, monteur kan morgen al, ben benieuwd.

Ow, dan heb je geluk.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 29, 2025

Dat is lekker snel, komt vast goed morgen!

Forum|alt.badge.img

👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RunnieDePunnie. Een korte stroomstoring kan voorkomen en het kan dan ook gebeuren dat het modem daarbij defect raakt. Dat is natuurlijk wel vervelend en je verwacht dan ook in één telefoontje geholpen te worden. Dat mag je ook zeker verwachten, dus excuses dat je vaker hebt moeten bellen en niet goed geholpen bent. Je kunt ons trouwens 24 uur per dag bellen bij storingen. Dat kan direct via een terugbelafspraak of op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Nu heb je gelukkig zelf al een monteur ingepland en ik ben benieuwd of deze alles (kosteloos) heeft kunnen herstellen. Laat het maar weten! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • August 1, 2025

@Arjan van KPN

de monteur, Sandra, was deskundig en heeft de nieuw toegestuurde experiabox geïnstalleerd en kabels vervangen of een flexstuk gebruikt, zodat we eindelijk een modem hebben dat op een fatsoenlijke plaats staat. Ipv zoals op de foto’s hierboven.

de monteur was echter niet kosteloos, de factuur van €85 wordt op onze volgende rekening afgeschreven. Kun jij dat alsnog herstellen, Arjan?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat de monteur Sandra goed werk heeft afgeleverd en dat alles nu naar wens geïnstalleerd staat. Ik kan helaas de kosten niet herstellen. De monteur bepaalt zelf of er voorrijkosten in rekening gebracht worden of dat het probleem in het KPN domein zat en het niet in rekening gebracht hoeft te worden. Als je daar nog tegen in verweer wilt komen, dan kun je nog een klacht indienen. Dan kijken mijn collega's van de klachtenafdeling of er nog enige coulance mogelijk is.