Skip to main content

Hallo,

 

Gisteren kwam het KPN-pakket binnen. Vandaag kwam de KPN-monteur en heb het glasvezel-aansluitpunt geïnstalleerd. Ik wou zien hoe ik kan aansluiten, maar in het pakket zijn alleen KPN Box 12b en KPN TV+Box met 2 LAN-kabels (zwart bij modem en rood bij TV+Box)

Ik heb al hulp gezocht bij https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm, maar bij de aansluitpunt zie ik geen LAN.

 

Hoe kan ik het modem aansluiten? Bestaat zo een kabel glasvezel->ethernet-converter, of heeft KPN vergeten het glasvezelkastje mee te sturen?

 

 

Dit is precies het kastje dat ikzelf tot vanmorgen miste. Dus dan gaat het om het zwarte kastje dat je ziet op (bij de reactie van RBxx):

Daar zit de netwerkaansluiting aan de onderkant.


Dankjewel,

Dus gewoon wachten tot een ander KPN-Monteur langs komt en het kastje erop zet. 

 


Dankjewel,

Dus gewoon wachten tot een ander KPN-Monteur langs komt en het kastje erop zet. 

 

Ja, wacht rustig de komst van de KPN monteur af, hij/zij heeft alle eventueel ontbrekende componenten bij zich. Heb je een vrije 230 Volt voorziening (stopcontact) de directie omgeving van glasvezelkastje? 


Vandaag kreeg ik een SMS met een verzoek om morgen KPN te bellen om het het glasvezelaansluitpunt serienummer door te geven (beginnend met GNSX). Maar op het witte kastje is helemaal geen serienummer te vinden, ik heb zelfs het deksel afgehaald om te vinden, maar daar binnen ook niet.

 

Waar kan ik het serienummer vinden?

 


@TDN , dit deel van de glasvezelaansluiting (de baseplate) heeft geen serienummer, is erg kwetsbaar en moet je NOOIT openmaken! Dit is een taak voor een KPN monteur, (Netwerk of Provider). In de SMS wordt (denk ik) bedoeld het deel van het glasvezelmodem dat over deze baseplate wordt geplaatst, deze heeft wel een type- en serienummer. Als je die (nog) niet ontvangen hebt is dat niet erg, de monteur heeft de bij zich en kan deze ter plaatse registreren en activeren. 


@Berrie_Kaas , het gaat ook niet om mijn aansluiting, maar om die van @TDN :)


@Berrie_Kaas, het gaat ook niet om mijn aansluiting, maar om die van @TDN :)

Net ook gezien en aangepast, excuses. 


Geen probleem! :)