Skip to main content

Hoi,

 

Om 3 uur vanmiddag haal ik mijn Experiabox V10 op en moeten wij direct onze V8 inleveren.

Ik heb alvast de gebruiksaanwijzing voor het installeren van de V10 opgezocht en ik zie overal “de monteur heeft dit of de monteur doet dat” . Door Corona krijgen wij helaas geen monteur. Is er ergens een duidelijke gebruiksaanwijzing van hoe je van de V8 naar de V10 gaat? Het liefst 1 die ik van te voren kan downloaden, aangezien we door het inleveren van de V8 zo geen internet hebben hier.

 

Klopt het overigens dat dit überhaupt mogelijk is om te doen voor iemand die hier weinig verstand van heeft? Ik zie namelijk veel dingen verschijnen over dat dat best ingewikkeld is met de telefoon lijn, zoiets heb ik echt nog nooit gedaan. Aan de telefoon is me verteld dat ik alles in huis krijg wat ik nodig heb, maar ook daar begin ik aan te twijfelen.

 

Alvast ontzettend bedankt!

Ramona

Hallo @Ramona1998 ,

Dit is redelijk simpel zelf te doen, maak even een foto van de achterkant van jouw modem voordat je alles lostrekt. Alle teksten van de poorten staan zowel op v8 als op de v10. Abonnementsgegevens haalt het modem na aansluiting zelf weer automatisch op, evenals de wifi gegevens. 

Heb je glasvezel of koper? Als het niet lukt zijn wij klanten op het forum ook om anderen te helpen.


Dat klinkt inderdaad simpel. Wij hebben koper.


@Ramona1998, even snel iets in paint voor je gemaakt qua kleuren overzetten van de kabels. 
Bij koper niet de WAN poort gebruiken, vandaar de streep erdoor.

 


Thanks! Dit ziet er heel eenvoudig uit! Ik zal vanavond wel even laten weten of het is gelukt ;)


Het is gelukt! Ging super snel.

 


@Ramona1998 Top! Goed om te horen.


Hoi @Ramona1998, welkom op het KPN forum. Goed om te lezen dat het met de hulp van Chris allemaal werkend is aangesloten :slight_smile:  Werkt alles nu weer helemaal naar wens?

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Alles werkt naar wens! Wifi snelheid varieert tussen 15 en 60 mbps en daar ben ik zeer tevreden mee


Helemaal goed, dat is fijn om te lezen :slight_smile: Veel plezier van de verbinding met het nieuwe modem!