Skip to main content

Ik wil dat de experiabox tussen 10 uur in de avond en 7 uur in de ochtend geen wifi signaal afgeeft. Zodat niemand in huis hier gebruik van kan maken. Kan dat?

Welke Experiabox heeft u?


Hallo @John09166 , als je een Experia V10 hebt kan dat ingesteld worden in de rubriek ECO van het modem. Van andere modems weet ik het niet.

Zelf heb ik het van 00.00 tot 06.00 uur uit staan en werkt perfect.

Succes.

 


Ik heb het even nagekeken. Het is een v9


Hallo @John09166 , ook de Experia Box v9 heeft een ECO stand. Zie de online handleiding:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/internet/experia-box-v9/topic/de-experia-box-instellen/eco-functie-instellen/1


Hallo ruud. Ik heb het een paar keer geprobeerd volgens de handleiding. Het werkt echter nog niet. Heb je nog tips


Hallo ruud. Ik heb het een paar keer geprobeerd volgens de handleiding. Het werkt echter nog niet. Heb je nog tips

  •  

Wat gebeurt er precies @John09166 ? Schakelt de WiFi niet op de gewenste tijden aan/uit? Ik heb hier zelf geen ervaring mee en heb deze functie nooit gebruikt en heb ook geen v9 gehad.
Heb je soms ook KPN WiFi versterkers zoals de Experia WiFi of de Super WiFi? Dan verzorgen die de wifi en speelt de Experia Box v9 geen rol hierin.


Hallo ruud. Ik heb inderdaad de experia wifi versterkers. Dus dat is de reden? Ken jij dan nog andere mogelijkheden?

 

Groet john 


Hallo @John09166 

Als je Experia WiFi’s hebt dan zal de wifi van de Experia Box helemaal uitstaan. De Experia WiFi’s hebben dat dan overgenomen. Ik heb zelf de Super WiFi’s en die hebben in de instellingen ook een WiFi-schedule. Ik heb geen ervaring met de Experia WiFi. Je kan inloggen in de webinterface, meestal via http://192.168.2.150 en daar eens kijken in de instellingen. Het initiële admin password staat op het etiket aan de achterzijde.


Site 192.168.2.150 is niet meer bereikbaar. En nu?

 


Hallo @John09166 

192.168.2.150 is het standaard adres waar de Experia Wifi meestal op bereikbaar is. Maar soms is dat anders. Kan je nog een keer inloggen in de Experia v9? Zoek dan in de webinterface onder netwerk naar een overzicht van aangesloten apparaten. Daartussen zou je de Experia Wifi moeten terugvinden met het bijbehorende adres. Gebruik dan dat adres om in te loggen op de Experia Wifi.