Skip to main content

Ik heb een Panasonic Viera t.v. TX-26LX70F en een Samsung Blue Ray. Ik deel het Netflix abonnement van mijn zoon. Volgends mij werkt Netflix niet meer na installatie van een WiFi versterker., maar weet dit niet zeker. Als ik Netflix wil gebruiken krijg ik de melding: controleer netwerkinstellingen en internetverbindingsstatus. Netwerkstatus geeft aan Niet verbonden. Bij instellingen bedraad netwerk werkt Automatisch niet. Bij handmatig worden IP-adres, Subnetmasker, Gateway en DNS server codes gevraagd. Hoe los ik dit op?

Hoi @KlaasB . Welkom op het forum.

Dit is een beetje veel informatie in één keer ;-) 

Je kijkt netflix via onze itv tuner? Of via de app op je smart tv? 


Hoi Erwin,

Ik kijk via jullie ITV tuner. Hdmi 1 waar oa de app Netflix staat. Als ik die aanklik gebeurt er dus niets (verwijzing naar netwerk instellingen).

Ik kan Netflix overigens wel via mijn Ipsd kijken.

Groet,

Klaas


Dat is merkwaardig, @KlaasB . Kun jij een screenshot of foto maken van die melding?


 


Wat is een "lpsd"? :thinking:

Werkt gewoon normaal tv kijken wel? En terugkijken via de gids? Begin gemist?


Sorry. Ik bedoelde Ipad.

Ja. TV werkt gewoon. Terugkijken idem.

Op Hdmi 1 zie ik dus het beeld vd foto. Links boven het beeld zie je "Gn schijf" ofwel geen dvd in de Blue Ray speler van Samsung. 


Dus Netflix zou binnen moeten komen via een verbinding met de blue ray speler ???


Dank voor het screenshot. Dit is de netflix app van jouw tv zelf. Helaas heb ik daar weinig kaas van gegeten. 

Hoe is jouw (smart) tv met het internet verbonden? Met een kabel of via wifi? Ik denk dat je je tv op een van beide manieren met internet moet verbinden. 


Ik moet weg. Kom er morgen nog wel op terug.

TV (geen Smart) is door monteur KPN aangesloten. Heb wifi.


Probeer dan eens Netflix op de KPN ontvanger, werkt dat wel?

Hoe oud is die tv? Ik heb even wat gegoogeld, volgens mij is die al wat ouder. Ik kwam hem tegen op een 2de hands site, werd aangeboden voor 25 euro.

Edit: topicstarter zegt dat de tv niet smart is. En @Erwin_ zegt eigenlijk van wel. Leuk is dat :upside_down:


TV zeker 12 jaar.

Op HDMI 2 staan veel apps. Die werken ook goed, maar Netflix logo hier niet te zien.


Oh. dat is mijn fout, gok ik.  Zal het die blue ray speler zijn die extra apps aan boord heeft, @Nick83 ?

Ik kan iig wel met zekerheid zeggen dat de app van onze itv tuner niet gebruikt wordt. 

We duiken er morgen dieper in, @KlaasB 


Ik denk dat het wel een smart tv is. Want ik zie een "VEWD App Store" staan. Dat staat echt niet op de KPN ontvanger hoor.

En je probeer nu dus de Netflix app te starten van je smart tv die wellicht helemaal niet verbonden is met internet. Heeft ook weinig zin denk ik. Ik vermoed dat die tv  wat ouder is en die Netflix app al helemaal niet meer werkt.

Je moet de Netflix app van het tv kastje van KPN hebben, die bedien je met de witte afstandsbediening van KPN.


Oh. dat is mijn fout, gok ik.  Zal het die blue ray speler zijn die extra apps aan boord heeft, @Nick83 ?

Ik kan iig wel met zekerheid zeggen dat de app van onze itv tuner niet gebruikt wordt. 

We duiken er morgen dieper in, @KlaasB 

Morgen? Why morgen? :astonished:


Ok. Zijn blu-ray spelers tegenwoordig ook al smart dan? Ik hou het niet meer bij ... :drooling_face:


deleted


Omdat topic starter vrij zeker van zijn zaak is dat het geen smart tv is, deed ik de aanname dat het via een extern apparaat ging. @Nick83 . Maar wat jij schrijft kan ook.

@KlaasB : Kun jij, als je tv aan het kijken bent, eens naar kanaal 200 gaan? Als jouw tv-ontvanger het ondersteunt kun je vanaf hier netflix kijken. Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil even kijken wat voor hardware van KPN er precies bij jou is geleverd.


Ok. Zijn blu-ray spelers tegenwoordig ook al smart dan? Ik hou het niet meer bij ... :drooling_face:

In een tijd waarin je koelkast en wasmachine verbonden is met wifi, sluit ik niks uit ;-)


@Erwin_ 

Profiel aangevuld.

Bij mij tot kanaal 193. Daarna 262. Dus geen kanaal 200.


Ik zie het al, @KlaasB . Je itv ontvangers zijn verouderd. Gelukkig kun je die zelf (kosteloos) omruilen via deze tool:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

 

Laat je weten of dit lukt? Zodra die nieuwe ontvangers binnen zijn kun je netflix via onze hardware kijken. :-)


Wat ziet u dan op kanaal 200? En wat ziet u op kanaal 1? Is dat gewoon NPO1? En u bedient het kastje met de witte afstandsbediening van KPN? 


@Erwin_ 

Ik zie dat de 2 Motorola's zijn verouderd!

Echter als ik door wil gaan naar bestellen, krijg ik de melding "Er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens".

Na 3 keer ben ik gestopt. Probeer het later vandaag wel eens. In ieder geval veel dank voor de moeite!!!


Ben je thuis als je het probeert? Chrome is de beste browser om dit mee te proberen.  Dat is wel belangrijk. Als de foutmelding blijft laat het weten, dan ga ik voor je proberen. :-)


Het is inmiddels gelukt!!!


Hoi Erwin,

tvontvangers geïnstalleerd. Ze werken weer. Echter nu kan mijn printer geen verbinding meer krijgen met de server. Van alles geprobeerd, maar tot heden niet gelukt. Heb je een advies?