Skip to main content

Hallo Mensen,

Vandaag was na 2 weken eindelijk mijn glasvezel hersteld en min of meer werkend opgeleverd.

Maar ik haal maar 1/10 van mijn internet snelheid van 200/200!

Zie https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/38879610-ba3e-11ea-8b4e-2181dcce1d2f

@KPN Wat nu Ik betaal 53 euro per maand voor 1/10 wat beloofd is??????!!!

 

Heb je dit gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC en niet via wifi?


Ik ben een ITer en heb een hoog correlatie vermogen.

ik heb diverse experimenten mogen doen.

bekabeld laptop in slaapkamer 1,5 meter afstand van de meterkast Max 85mbps(download)/240mbps.(upload)

andere experimenten 

WiFi gsm woonkamer 20mbps zowel upload en download.

wifi gsm meterkast 50mbps en 40 mbps

laatste experiment

router in de woonkamer gezet ipv meterkast via een 3 kabel vanuit NT glasvezel kastje naar de router en WiFi gsm was 70/70.

In alle gevallen zwaar onder de maat.

 

 

 


U moet zich eerst maar eens focussen op de bekabelde snelheid. 85 mbit lees ik. Dat is niet goed. Zolang dat niet goed is, is het zinloos om naar wifi te kijken. Maar u als ITer weet dat natuurlijk wel... 

Dus probeer nog wat met de bekabelde snelheid. Andere kabel, Experiabox opnieuw opstarten, glasvezelmodem even stroomloos, enz...


Net bekabeld en dit is het resultaat: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/1ab56390-ba95-11ea-978a-3934515e9852

 


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Wil je een test doen via speedtest.net?


@Joep1965 Wij doen elke avond de stroom uit bij de meterkast inclusief die van de glasvezel kastje. Dus de test vandaag is dan toch afdoende?

 


Zou je zeggen ja maar of de stroom er iedere dag afhalen verstandig is vraag ik me af...bij DSL is het in ieder geval niet verstandig. Maar ik ben even benieuwd naar de uitkomst van speedtest.net. .Speedtest.net is wel de beste namelijk.


@Joep1965 Bedankt voor je oprechte interesse om mij te helpen(gemeend niet sarcisme)

 


Er zal een medewerker aan te pas moeten komen ben ik bang. Die reageert vanzelf. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Gelukkig heb je snelheidsgarantie dus het komt goed.


Zou je zeggen ja maar of de stroom er iedere dag afhalen verstandig is vraag ik me af...bij DSL is het in ieder geval niet verstandig. Maar ik ben even benieuwd naar de uitkomst van speedtest.net. .Speedtest.net is wel de beste namelijk.

Is inderdaad niet verstandig. Elke dag een koude start zorgt voor extra slijtage aan de apparatuur. Bovendien kost een koude start vaak net zoveel stroom als een paar uur laten draaien. Daarnaast vinden veel software updates in de nacht plaats. Als de apparatuur dan structureel uit staat, ontvangt u de updates niet of ze vinden overdag plaats, weken later meestal pas, en op een onverwachte moment.


@Nick83 @Joep1965 Je hebben een denkfout mogen maken omdat jullie aangenomen hebben dat wij het om stroombesparing hebben gedaan:grinning:

Mijn vrouw is namelijk extra sensitive voor stralingen stroom en internet. Dit is geen pretje geloof mij.

Dit veroorzaakt ook technologische beperkingen in progressieve kader.


@Joep1965 Even het volgende:

  1. De monteur die gisteren is geweest beweert het volgende getest te hebben namelijk  202/200mbps.

Zie afronding rapportage werkzaamheden van gisteren 29-06 om 10:52.

 


 


Reageer