Skip to main content

Wij gaan binnenkort verhuizen naar Eelde, hier wonen we dan in een zeer groot huis met m’n moeder, ik, mn broertje en m’n tante en haar twee dochters. Er staat ook een stal voor paarden in de tuin, die wordt omgebouwd tot een soort tweede huis waar ik en mn nicht in slapen/wonen. Nu ben ik erg van het gamen, dus werd aan mij gevraagd de wifi/internet te regelen in huis, zelf vind ik dit ook erg belangrijk en ik hoop toch wel 200+ mbits/s te krijgen aan de kabel. Er ligt glasvezel onder het huis, maar dit is nog niet aangesloten. Ik heb nog nooit zelf zoiets moeten regelen, dus ik dacht misschien kan ik hier om hulp vragen!

 

Mvg,

 

Stijn Dik

@StijnDik Je kunt een aansluiting eenvoudig regelen via de website https://www.mijnaansluiting.nl/

Succes!

Piet.


Hoi @StijnDik, Eelde, mooie plaats zeg!

Nu moet er zeker een beetje internet komen, begrijp ik heel goed. Alleen waar te beginnen. Allereerst, zou je jouw profiel eens willen voorzien van de adresgegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eerst eens kijken wat er allemaal mogelijk is.

Vermoedelijk glasvezel, je geeft zelf al aan dat die onder het huis loopt. Verder is die nog niet in huis aangesloten? Heb je misschien een foto van die aansluiting? Of de kabel, dan kan ik ook kijken wat er nog moet gebeuren. 

en als laatste, wanneer ga je precies verhuizen?

 


Adres: ******** (ook toegevoegd aan mijn profiel)

Over 6 weken krijgen we de sleutel van het huis en beginnen we met het verbouwen van de stallen.

Nog eens 6 weken daarna moeten we ons oude huis af, oftewel dan moet alles af zijn

Ik heb vandaag nog contact met de huidige eigenaren over uw overige vragen! Als het goed is is het glasvezel nog niet aangesloten in huis. 

 

Mvg,

 

Stijn Dik

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Okey dus hij is nog niet aangesloten en hij ligt voor het huis. Dus hij zal nog wel naar de stallen toe moeten.

 

Bedankt voor het reageren,

 

Stijn Dik 


Ik heb even de mogelijkheden bekeken voor het adres. Volgens mijn gegeven is er enkel een koperlijn aanwezig die tot 70 Mbit/s kan leveren. Ik zie zo geen glasvezel namelijk. Deze is wel van KPN Netwerk NL? Ik wil je aanraden om ieder geval met KPN Netwerk even contact op te nemen. 

Zij zouden dit dan aan moeten leggen. En kunnen je helpen bij de aanvraag. Mocht hier eventueel nog glas naar het andere woongedeeltje gelegd moeten worden, zouden zij dit ook eventueel kunnen. Houdt er wel rekening mee dat er kosten voor aanleg van de glasvezel betaald moeten worden. 

Ik hoor in ieder geval graag van je als er contact met KPN Netwerk is geweest. 


Okey dus hij is nog niet aangesloten en hij ligt voor het huis. Dus hij zal nog wel naar de stallen toe moeten.

 

Bedankt voor het reageren,

 

Stijn Dik 

Misschien is het glasvezel van caiway ofzo. En naar de stallen zal je zelf moeten regelen met een utp kabel. Die glasvezel gaat naar binnen toe. Zodra die binnen is word die daar in een kastje aan gesloten. En de rest is voor jezelf.