Skip to main content

Wij hadden nog een oud 100 mbit/s + tv glasvezelabonnement. Online geprobeerd dat aan te passen naar 200 mbit/s hussel maar dat lukte niet; uiteindelijk de wijziging telefonisch voor elkaar gekregen. 

Vanmorgen vroeg had ik mail dat de aanpassing gedaan was. Vanmorgen dus het glasvezel-kastje en de Experiabox (twee keer) herstart (stroom af/op). Echter, ik haal bij speedtest.net nog steeds rond de 85-90 mbit/s, net zoals gisteren. Dit is een test via een cat 5 kabel, niet via wifi.  

Ik heb een ZTE H369A experiabox, een V10. Kan die de 200 mbit/s snelheid aan? Ik heb twee KPN telefonisten gesproken, de ene zei dat er een nieuw modem opgestuud zou worden omdat dit nodig was ivm de nieuwe snelheid, terwijl de ander aangaf ‘dat niet zeker te weten'. 

Inmiddels opgelost; wij wonen in een ongewoon en ouder huis en het interne netwerk blijkt de bottleneck. Met een cat 5-kabel rechtstreeks aan het modem halen we wél de snelheid, dus KPN heeft haar werk gedaan. Nu moeten wij alleen het interne netwerk zien op te kalefateren :-) 


Als de kabels niet met bijvoorbeeld krammetjes vastliggen, zou ik in jouw geval gebruik maken van de KPNServicemonteur. 

Het kabelstrekken door de bestaande buizen is via de bestaande kabels een fluitje van een cent. Maar er moeten dan overal nieuwe aansluitingen op en met een slechte krimplocktang is dat een ramp, plus als je stekkerdoosjes hebt, moet je maar net de juiste draadjes vinden.

https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm

 


Dat is helemaal nog niet zo'n gek idee, wellicht. Dank voor de tip!


Reageer