Skip to main content

Hallo,

 

Ik zit er aan te denken om een aanvraag te doen voor een 4G router om ons internet in het buitengebied te versnellen. Ik vernam dat met deze 4G router, ITV niet meer mogelijk is. Nu heeft onze buurvrouw ook recentelijk bij KPN een 4G router aangeschaft en die kan wel gebruik maken van ITV. Mijn vraag is: kan dit nou wel of niet samen?

Hoor het graag.

Toevoeging: Als het niet kan, kan je dan nog wel online itv kijken?


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Graag een screenshot plaatsen zonder je postcode.


@Joep1965 


Sowieso kan je itv kijken maar dan in sd kwaliteit. Ik ben er niet zeker van of het 4g modem bijspringt als je itv gebruikt. Sowieso kan het natuurlijk geen kwaad om het erbij te nemen. het kost je niets. Je moet alleen wel overstappen naar een husselabonnement. Let op dat sommige voordelen dan komen te vervallen.


@Joep1965 Bedankt voor je reactie. KPN vertelde mij dat ik als ik het husselabonnement met versnelde internet neem, dat mijn ITV dan komt te vervallen en ik terug moet naar digitenne. Dat is dus de reden om het niet te nemen. Alleen heeft mijn buurvrouw ook het husselabonnement met versnelt internet en die kan wel ITV blijven gebruiken. Vandaar mijn vraag: wat is nu waar?


Vreemd!! Ik heb ook hussel met sneller internet buitengebied en heb gewoon tv. Je kan voor de zekerheid nog even wachten op een medewerker maar ik kan mij niet voorstellen dat het niet zou kunnen.


@Joep1965 ja ik vond het ook erg vreemd. Bedankt voor je reactie, hopelijk kan een medewerker ook nog een reactie geven. Jij hebt ook gewoon interactieve tv?


Ja hoor maar mijn basissnelheid ligt wel een stuk hoger. Overigens kon het met het oude sneller buitengebied internet niet. Wellicht dat de klantenservice daarmee in de war was. Je kunt het trouwens in mijnkpn zelf allemaal aanpassen. Dan kun je meteen zien wat de mogelijkheden zijn.


@Joep1965 Oké duidelijk. Met onze huidige (trage) snelheid gaat ITV gewoon erg soepel. In mijnkpn heb ik alleen de optie voor digitenne bij tv. Hopelijk dat @Kpn nog even kan reageren.


Een medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnr. etc. dan kunnen ze meteen voor je kijken.


@Joep1965 weet jij toevallig als ik over ga op een husselabonnement, of dit maandelijks opzegbaar is?


Zover ik weet wel maar je kunt niet terug naar je oude abonnement. 


Beste @jochemhuisman, welkom! Het is inderdaad zo dat we kijken naar je ‘basis’ internet aansluiting voor wat betreft de mogelijkheid tot interactieve tv. Als dit op jouw adres niet aan te vragen is, kan je dat ook niet aanvragen met Sneller internet buitengebied. Ik zie inderdaad dat wij op jouw adres geen itv leveren. Het is mogelijk dat het bij jouw buurvrouw wel mogelijk is, als zij bijvoorbeeld ook maar twee of drie Mbit/s meer kan halen. 


@Marcia_ bedankt voor je reactie. Begrijpelijk. Is er een optie dat ik overga op een husselabonnement voor een paar maanden? Zonder dat ik mijn kpn abonnement moet stopzetten en als “nieuwe” klant opnieuw een abonnement aan ga? Ik heb namelijk gewoon sneller internet nodig tot aan augustus en dus wil ik tijdelijk gebruik maken van sneller internet in het buitengebied. Ik hoor het graag.


Je kunt deze omzetting gewoon in MijnKPN aanvragen. Daar ga je geen nieuw jaarcontract voor aan. Je blijft gewoon contractvrij en kunt dus in augustus weer voor iets anders kiezen als je dat zou willen. 


@Marcia_ Oke duidelijk. Ik heb mijn abonnement inmiddels gewijzigd. Wanneer kan ik gebruik maken van het snellere internet?


Je krijgt binnen enkele dagen een 4G-modem en, afhankelijk van welk modem je nu hebt, ook een andere Experia Box. Als deze aangesloten zijn, dan kan je er vermoedelijk direct gebruik van maken. In de mail die je hebt gekregen, staat als het goed is, de exacte datum.