Skip to main content

Vandaag is mijn SIB in gebruik genomen. De ontvangst is maar 1 streepje op het Sagem modem, soms 2. De snelheden waren met alleen ADSL 8,8 download en 2,2 up. Nu is het rond de 22 en 8. Wel verbetering dus maar ik hoop het nog beter te krijgen. Zodoende een paar vragen:

  • Gaat een buitenantenne mij helpen? (Ik ben niet benauwd om er een aan te schaffen.)
  • Waar staan de masten van KPN en hoe weet ik welke richting die stralen?

Als ik de speedtest doe duurt het even voor hij op gang komt. Nu meen ik ergens gelezen te hebben op dit forum dat er een instelling is die ervoor zorgt dat het 4G modem continu aanstaat i.p.v. bij te schakelen na een paar seconden als er snelheid gevraagd wordt. Ik kan dat artikel niet meer vinden en ook de instelling in de router (V10a) niet. Van de Sagemcom modem heb ik geen wachtwoord. Staat het daar?

Wie kan me helpen?

Hier kunt u uw positie zien tov de zendmasten.  Uit ervaring weet ik dat het belangrijk is om het 4g modem op de juiste plaats te zetten. Een buitenantenne zal helpen. Zoniet dan kunt u die natuurlijk terug sturen. Hier kunt bij de bijbehorende buitenantenne bestellen. Wat betreft die instelling weet ik niet of die bestaat. Nooit naar gezocht eigenlijk.


 

Hier kunt u uw positie zien tov de zendmasten.  Uit ervaring weet ik dat het belangrijk is om het 4g modem op de juiste plaats te zetten. Een buitenantenne zal helpen. Zoniet dan kunt u die natuurlijk terug sturen. Hier kunt bij de bijbehorende buitenantenne bestellen. Wat betreft die instelling weet ik niet of die bestaat. Nooit naar gezocht eigenlijk.

Dat kaartje is een goede hulp. Dank!


Kan die buitenantenne eigenlijk op de plaats van 1 van de rubber sprietjes gemonteerd worden? Wat doe ik dan met de andere, blijft die zitten?


Het modem wat hiervoor geschikt is heeft 2 afschroefbare antennes.  Heb je dat modem niet dan kan ie omgeruild worden. Ik dacht eigenlijk dan er 2 kabels aan de antenne zitten. Het gaat om deze antenne.


Ok Joep, ik ga hem maar gewoon bestellen, dan zie ik het wel. Dankjewel.

Inmiddels wel ingelogd in het Sagemcom ingelogd maar geen instelling gevonden die betrekking heeft op het langzaam op gang komen.


Ik herken dat wel dat het even duurt. Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de antenne. Ik heb em namelijk nog niet. Maar sowieso haal ik moeiteloos 35mb erbij. Dus meer dan tevreden.


Ok Joep, ik ga hem maar gewoon bestellen, dan zie ik het wel. Dankjewel.

Inmiddels wel ingelogd in het Sagemcom ingelogd maar geen instelling gevonden die betrekking heeft op het langzaam op gang komen.

Dat is ook niet in te stellen. Er is iemand geweest op het forum dat op de 3G/4G pagina van de Experiabox het desbetreffende vinkje zou werken maar dat kan helemaal niet want die pagina gaat over een USB dongle voor 3G/4G achterop de Experiabox. Bij mij stond dat vinkje al aan maar ik zie ook die korte hik voordat 4G bijschakelt. Lijkt me ook wel logisch, die extra bandbreedte na bijschakelen is alleen nodig als de vraag er is. Dus waarom zou je daar de 4G mast continu mee belasten?


Kan die buitenantenne eigenlijk op de plaats van 1 van de rubber sprietjes gemonteerd worden? Wat doe ik dan met de andere, blijft die zitten?

Antenne komt met 2 connectoren.