Skip to main content

Achter mijn Experiabox (V10) wil ik een vlan / sugnet maken. Bij de configuratie wordt gevraagd naar het type internet toegang: PPoE, PPTP, L2TP, Statisch ip of DHCP. Wat moet ik invullen? 

Hallo @hvanleeu , als je nu al niet weet waarover je het hebt kun je beter niet aan een vlan/subnet beginnen maar gewoon alles lekker standaard via de V10 laten lopen.

 


Na zo'n reactie heb ik geen zin meer uit te leggen waarom ik een VLAN nodig heb. 

Blablabla


Hoi @hvanleeu . Welkom op het forum.

Volgens mij is dit een beetje een valse start. Ik denk dat @JanD het goed bedoeld. 

Laat ons gerust weten wat je precies van plan bent. Er is vast iemand die een tip voor jou heeft. 


Beste Erwin, 

Ik zoek nog steeds de hierboven gevraagde info en eigenlijk zou die gewoon bij ‘support’ ofzo beschikbaar moeten zijn: wat is het type internettoegang dat er uit de Experia box komt? Het is de eerste instelling die mijn Draytek 2133 router wil weten en ik kan het nergens anders vinden. Een simpel antwoord danwel een verwijzging helpt mij. 

Overigens, doelstelling van het vlan is ervoor te zorgen dat de datastroom uit de beveiligingscamera alleen naar de NVR (datarecorder) gaat en daardoor de storing die ik nu bij tv ontvangst op 1e verdieping heb wordt verholpen.

Alvast dank, mvg, 


@wjb @Nick83  Mag ik jullie vragen om mee te denken? Jullie zijn hier beter van op de hoogte, dan ik.


Debetekenis van de afkortingen is hier te vinden: https://www.cisco.com/assets/sol/sb/isa500_emulator/help/guide/ad1992792.html#Rad19199 . 

Blijft de vraag: wat wil de EXperia box zien? Waarschijnlijk PPOe, maar zekerheid is handiger. 


Hallo @hvanleeu  en @Erwin_ , uiteraard bedoel ik het goed, ik schreef het misschien niet zo diplomatiek, maar met mijn opmerking probeer ik te voorkomen dat mensen met weinig tot geen kennis van zaken zichzelf problemen op de hals halen waar ze niet meer zonder hulp van derden uit kunnen komen en dan reageer ik in de trant van laat het alsjeblieft standaard zoals het bedoeld is en voorkom je erger.:relaxed:

 


Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Je kunt dan het LAN van de eigen router op jouw switch op een apart VLAN plaatsen.

Zie dit voorbeeld maar er zijn er meer te vinden op het forum.


Is het de bedoeling om die draytek achter de Experiabox te hangen?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


@ Nick: inderdaad, Ik wil afblijven van de Exp. 

@Erwin: weekje in Portugal geweest en nog andere activiteiten. Ik heb antwoorden wel gelezen maar ben nog wat algemene kennis aan het verzamelen voordat ik ermee aan de slag ga. 

Het heeft in ieder geval aardig wat info opgeleverd. 

Mvg, Hans