Skip to main content

Hallo!

Ik zit nu sinds 4 dagen in een gloed nieuw appartement met 6 andere mensen, en we hebben een glasvezel aansluiting met het 500/500 abonnement. Nou werkt dit goed bij iedereen, en bij mij ook als ik gewoon mijn internet test op speedtest.net, dan zit ik namelijk gemiddeld op 500/500. 

Alleen als een online spel ga spelen bijv. Rocket League en/of csgo dan verzwakt mijn internet connectie extreem, mijn vrienden kunne mij dan niet meer horen praten, (ik hun nog wel) en als ik dan ondertussen mn internetspeed test dan krijg ik ongeveer 10mbps download en 0,2mbps upload. Dit is natuurlijk erg vreemd maar ook erg vervelend.

Onze aansluiting werkt als volgt: van de router gaat een ethernet kabel naar naar een switch, en vanaf deze switch gaan alle kabels naar elke individuele kamers. En in mijn kamer zit mijn gaming Laptop verbonden met de kabel.

Ik heb zelf al van alles geporbeerd maar zonder resultaat:

  • een andere ethernet kabel van mijn laptop naar de aansuilting in mn kamer.
  • andere port op de switch
  • de kabel van mijn kamer direct in het moden (dus niet via de switch)
  • nieuwe drivers voor mn netwerk kaart geinstalleerd

Voorheen was mijn laptop ook altijd aangesloten met een ethernet kabel en heb ik nooit dir probleem gehad. 

Het vreemde is dus dat niemand anders in het huis dit probleem heeft, en dat als ik dus niet game ik wel gewoon een snelheid van 500/500 meet. 

Misschien wordt ik door het modem afgeknepen als ik begin met gamen of iets in die richting? of misschien zijn het instellingen in mijn laptop zelf? Weet iemand misschien hoe ik mijn verbinding weer mooi en constant zou kunnen krijgen?

Edit- Ik heb gekeken wat er gebeurt als ik het het probeer op mijn 4G, maar dan krijg ik hetzelfde effect. het ligt dus aan mijn laptop zelf.


Hallo @Atlas_Cluster_25, welkom op ons forum!

Ik begrijp dat je inmiddels hebt kunnen achterhalen waar het probleem wordt veroorzaakt, namelijk in jouw laptop. Mogelijk is jouw netwerkkaart aan vervanging toe. Hier kan ik je helaas niet verder mee helpen, maar hopelijk kom je er zelf wel uit. :blush: Succes!