Skip to main content
Beantwoord

Internet doet het niet meer na snelheidswijziging

• May 9, 2026
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Zojuist de snelheid van mijn abonnement gewijzigd. Van 1Gbs naar 200Mbs. Helaas is er denk ik bij KPN iets niet goed gegaan, want het Internet doet het nu helemaal niet meer. Help! Wie van KPN kan dit oplossen.

Als dit de risico’s zijn dan moet KPN dit toch niet als een makkelijke optie in de app aanbieden? Gezien het weekend ben ik bang dat we wel even zonder Internet zitten. 

Is er nog iets wat ik zelf kan doen? Modem van spanning af heb ik natuurlijk al gedaan. Alle lampjes op het modem branden netjes groen. Ik verwacht dus dat er echt bij KPN iets mis is.

Beste antwoord door Zentbeer

Yes, router. Sorry, gelukkig begreep je me. ONT herstart loste het ook niet op.

Wat uiteindelijk wel bleek te werken was de router (KPN Boz 12) te resetten met het “paperclip-knopje”. 

De rest van het gezin is niet meer boos op me nu. Gelukkig maar. Het is wel jammer dat er blijkbaar een reset nodig is, dat stond niet in de informatie.

6 reacties

rvk01
Slimmerik
  • May 9, 2026

Modem van spanning af heb ik natuurlijk al gedaan. Alle lampjes op het modem branden netjes groen. Ik verwacht dus dat er echt bij KPN iets mis is.

Bedoel je de router van stroom (bij glasvezel is de router echt router en niet echt een modem)?

Heb je ook de ONT (glasvezelkastje bij binnenkomst) ook al eens 15 seconden stroomloos gehad?

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • May 9, 2026

Yes, router. Sorry, gelukkig begreep je me. ONT herstart loste het ook niet op.

Wat uiteindelijk wel bleek te werken was de router (KPN Boz 12) te resetten met het “paperclip-knopje”. 

De rest van het gezin is niet meer boos op me nu. Gelukkig maar. Het is wel jammer dat er blijkbaar een reset nodig is, dat stond niet in de informatie.

rvk01
Slimmerik
  • May 9, 2026

Ik dacht ook niet dat er een fabrieksreset nodig zou zijn. Misschien toch een hickup in de router. Gelukkig heeft de reset geholpen 👍🏻

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 10, 2026

Ook ik krijg niet de beloofde snelheid, maar juist minder. Na het bericht dat het inging eerst wel verhoogd. Na een dag bleek dit tijdelijk te zijn. Steeds als ik meet maar 130 tot 150 Geen 350 of meer

Na alles opnieuw een aantal keren te hebben opgestart en het mesh systeem met rust te laten meet ik af en toe een iets hogere snelheid maar niet de 200 laat staan de beloofde 500 en acceptabele 400 Helaas. Dit deed me dan ook de overgang naar mobiel te annuleren.

• May 10, 2026

Beste ​@KlaasD heb je wel gemeten met 1 pc rechtstreeks bekabeld aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Draadloos meten heeft geen waarde.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 10, 2026

Zelf idd ook bekabeld gemeten  maar voor de beloofde snelheidsverhoging ook draadloos dezelfde snelheden gemeten  dus wel vreemd en net na het bericht wel draadloos boven de 400.  Dus daarna maar weer opstarten ect   Maar laat het zo maar  en vandaar ook geen mobiel van kpn   Ik wacht gewoon af wat het in de toekomst verbeterd ik was ook blij met de snelheid maar het kadootje is dus maar afwachten