Skip to main content

Mijn (alleen) Internet (koper) is weg, ik kom van Telfort dat KPN destijds heeft over genomen, mijn modem is een Fritz! 7590, mijn modem meldt dat er geen A/V DSL signaal is is dit nu omdat KPN weer op een ander systeem is overgegaan, (OTN?) of heeft dat er niks mee te maken ? ik heb al meerdere keren de 7590 uit geschakeld, en weer aan gezet, ik heb de online KPN test op afstand ook gedaan, vanaf mn werk de verbinding is goed, maar dat stopt dus bij mijn modem, 

Dus ik weet ‘t ff niet meer, graag advies hoe verder te gaan ?

Hi @Eric-Jan van den Bogaard, in dit geval zou ik even bellen met de klantenservice op 0800-0402. Zij kunnen op afstand met je meekijken. Je verbinding zou namelijk gewoon moeten werken. Dan ben je in ieder geval het snelste geholpen.


Ik denk dan dat ik eerst een andere modem probeer, voordat ik mn 7590 een complete reset geef, misschien is de 7590 defect, of de kabels, iig bedankt !

 


Als je die nog hebt liggen zou ik inderdaad dat eerst proberen. Dan kun je meteen het een en ander uitsluiten.


Als je die nog hebt liggen zou ik inderdaad dat eerst proberen. Dan kun je meteen het een en ander uitsluiten.

Ja, dat was mijn idee ook, bedankt voor jullie antwoord ! Die andere kan ook in bridge, en is trouwens niet een provider modem, ik heb de overstap destijds op de 7590 gedaan, ik kwam er te laat achter dat ik de overstap beter op de provider modem had kunnen doen, ivm de firmware update destijds.

Ik ga het dus met de Zyxel VMG4005-B50A proberen.

Kan ik met een multimeter controleren of de koperdraden het signaal/spanning doorgeven ?


Hi @Eric-Jan van den Bogaard, met een multimeter ga je weinig kunnen meten. Als monteur hebben we wel apparatuur om te kijken of een lijn online komt. Als klant kan dat alleen door middel van een modem. Mocht het daarna ook niet lukken zou ik gewoon even bellen. 


Okay, bedankt, dat lijkt mij ook de enige optie, ik ben ook afhankelijk van internet voor mn smart lampen etc…

Maar sommige lampen blijven toch trouw aan en uit gaan, vreemd.... hebben zeker zelf een server ingebouwd...


Ik zie dat @DaveA al enkele adviezen heeft gegeven. Kun je inmiddels weer thuis internetten? @Eric-Jan van den Bogaard


Ik heb toch eerst de Fritz! uitgeprobeerd, (reset) want andere modem, zou ook andere router in houden, dus een komplete reset gedaan, en de Fritz! weer door zn installatie wizard laten lopen, - Nederland > KPN . ….

maar dan krijg ik toch de melding dat DSL “onderbroken” is ook dus de weg van diagnose ingegaan > kalibreren zonder DSL > meten met DSL, maar resultaat blijft hetzelfde, volgende stap gaat dus nu de Zyxel 4005 modem worden, en de juiste instellingen voor KPN in de Zyxel zetten, die heb ik zelfs ook nog in het KPN forum staan, of gewoon meteen in bridge zetten en router in Vlan 6 en 4 zetten dat ga ik nog eens weer goed doornemen, ook IP in computer zelf goed zetten etc… dat was bij mij een struikelblok…

Wat ik uit de handleiding van de Zyxel zie, heeft deze ook een goede wizard om te doorlopen, dat gaat nu mn volgende stap worden, ik laat weer van mij horen bij nieuwe resultaten.


Ik zie nu net in een SMS op mijn telefoon , dat KPN het netwerk in mijn buurt, morgen op 13juni gaat verbeteren, tussen 02:00 en 07:00, dus ik ga voor de zekerheid daarna nog een keer de test met mn 7590 doen, nu ga ik het iig met de zyxel doen,  KPN maakt t me wel lastig😅 


SMS net (op mn werk) ontvangen, had intussen wel, wat ik had, gereset… moet ik nog iets met de hand instellen buiten de profielen ?

 


Verder dingen instellen zou niet nodig moeten zijn. 


Ik dacht dat ik het IP adres van KPN nog moest invullen, maar dat zit in het profiiel zeker... 


Ik heb de 7590FN een complete reset gegeven, en de setup wizard doorlopen, maar ook nu weer met een negatief resultaat, dat er toch echt geen DSL op mijn aansluiting is.

 


bestandje van de 7590FN 

 

oops dat kan ik niet uploaden  merk ik (.cvs)

 


Als er geen DSL signaal is, lijkt het mij het beste om te bellen met 0800-0402, zodat de juiste stappen gezet kunnen worden om het signaal weer op jouw verbinding te krijgen. 


Ja, want ik heb al het nodige nu wel gedaan denk ik zo, maar ik hoop dat ik de Fritz! 7590FN daarna wel weer gebruiken kan, anders moet ik de meest recente box van KPN hebben, misschien is dat ook een goed idee, zowiezo, ik ben de Fritz! gaan gebruiken, om dat deze beter met torrent "gebruik" om gaat, en ook een Macbookpro bevalt mij beter dan M$ windows gebruik, maar is weer lastiger op andere momenten, ideaal bestaat niet...


Welk modem, merk en type, heb je nog in huis van KPN @Eric-Jan van den Bogaard ?


Als jouw lijn straks wel weer signaal heeft, ga ik er van uit dat je de Fritzbox weer kunt gebruiken. 


Ja , lijkt mij ook, het hele netwerk is tenslotte ook door KPN aangelegt.


Welk modem, merk en type, heb je nog in huis van KPN @Eric-Jan van den Bogaard ?

Ik denk dat dat nog de 8 is, ik heb op deze destijds niet de overstap Telfort > KPN gemaakt, dus deze heeft niet de correcte firmware, en is daardoor niet meer bruikbaar, daar stond ik niet stil bij, ik begreep toen niet wat het inhield, de Fritz! hoefde ik toen alleen op het juiste profiel in te stellen, en dat werkte meteen goed toen.


KPN kent een omruil regeling voor een nieuwer type, daar zou ik gebruik van maken @Eric-Jan van den Bogaard 

De V8 wordt niet meer ondersteund.

 


KPN kent een omruil regeling voor een nieuwer type, daar zou ik gebruik van maken @Eric-Jan van den Bogaard 

De V8 wordt niet meer ondersteund.

 

Bedankt, ja, lijkt me een goed idee, ook voor "noodgevallen" zoals deze, of andere.


KPN kent een omruil regeling voor een nieuwer type, daar zou ik gebruik van maken @Eric-Jan van den Bogaard 

De V8 wordt niet meer ondersteund.

 

Bedankt, ja, lijkt me een goed idee, ook voor "noodgevallen" zoals deze, of andere.

Via onderstaande link kun je de omruil in gang zetten @Eric-Jan van den Bogaard :

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Hoera, monteur is geweest vandaag, na veel gezoek bleek de fout in de straatkast te zitten, (een straat verderop) ik heb weer internet.


Mooi zo! 


Reageer