Skip to main content

Hello,

 

mijn moeder van 92 heeft nu Internet, TV en telefonie. Zij heeft geen internetverbinding nodig dus wil zij een abonnement met alleen TV en telefonie. Kan dit ?

Als ik kijk op KPN.com worden er alleen internet of internet met televisie aangeboden, waarna ook nog een optie voor telefoon is.

Misschien anders naar digitenne en een mobiel abonnement met een telefoon voor senioren?


Deze vraag is al vaker voor bij gekomen hier, de itv van kpn gaat over internet.

Als het storings vrij door een draadje je huis binnen kan komen dan is draadloos behoorlijk behelpen.

Ik zou mijn moeder geen mobiel toewensen, dat is handig voor buiten de deur, verder niet wmbt, zeker niet voor iemand met wat haperend gehoor.


@Hans Goedhart 
KPN levert TV en telefonie over het internet. Dus geen internet ook geen TV / telefonie.

Een los TV abonnement bij de kabelboer + een los pstn telefonie abonnement is wel een véél duurdere combinatie om die twee zonder internet te hebben dan met…. Dus…. ergo….

Ziggo alleen TV (maar 4 zenders HD, 36 SD) 18,70 + pstn vaste telefoon kpn meest genomen abo ivm belkosten belbasis 30,50

Ook met Digitenne en een mobiel (er zijn nog gewoon GSM telefoons te koop) heb je geen internet…. Maar ja. (Digitenne 17,50, ontvangst via ether soms instabiel; mobiel abo zonder internet bij KPN 15,00, ze kan dan wel kosteloos bellen, excl. toestel; GSM's te koop va. ~30,00)

Ziggo kan ook geen telefonie zonder internet leveren. Dat is bij hen ook onlosmakelijk verbonden.

Bij KPN kom je op € 54,50 voor Televisie en vaste telefoon…. en internet (de drager bij KPN).

En dat je moeder internet heeft lijkt me wel praktisch als jullie bij haar op bezoek zijn toch? En de kleinkinderen? Die van mijn moeder hadden bij hun bezoek als éérste vraag “heeft u wifi?” en na een ja daarop “hallo, oma” :laughing::wink: .


Zo ! Ik had geen idee van de prijs, dan kan ik me de vraag wel voorstellen.

Dan betaald mijn moeder dat ook plus nog wat meer voor extra’s.

En ik ga daar niets veranderen als het goed werkt, ze is erg blij met het kpn systeem, dat zie ik meer, met name bij “minder technische” mensen.


Goedemorgen @Hans Goedhart, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals je het omschrijft heeft je moeder een pakket met interactieve televisie. Helaas kan dat niet losgekoppeld worden van het internetabonnement. De enige manier om bij KPN zonder internet televisie te kijken is via Digitenne. Echter moet er dan wel dekking zijn bij je moeder, en moet er een antenne geplaatst worden. Daarnaast heb je dan niet alle zenders die je bij interactieve televisie hebt, dus belangrijk om te weten welke zenders zij graag kijkt en of die er ook bij zitten!

Maar daarnaast wil ik ook zeggen, als het nu goed werkt dan is het zonde om hier aan te gaan zitten rommelen met misschien tot gevolg dat er problemen gaan ontstaan.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


Grappige annekdote:

Kwam zondag vrouw van 78 tegen. Kwam op het feit dat ze zei geen internet te hebben. En toen toonde ze o.a. een hele oude Nokia. Op zich prima, maar toen zei zij thuis Ziggo te hebben voor televisie én telefoon. En die leveren vaste telefoon alleen… met internet. Want dat kan bij hen ook niet anders. Ze hééft dus wel internet maar gebruikt het niet want geen computer o.i.d.

Het is bijna niet (meer) mogelijk Televisie en Telefoon te hebben zonder internet. Je moet je toch in bochten wringen en of je dan écht goedkoper uit bent tegenwoordig is nog maar de vraag!

Ook grappig: mijn moeder van (bijna) 82 wíl niet meer zonder internet! Ze vindt het wel makkelijk met enkele dingen. W.o. bankieren, medicijnen bestellen, E-mailen.


Reageer