Skip to main content

 

Goedenavond,

Ik heb afgelopen week contact gehad met een collega van de afdeling i.v.m. deze klacht.

Tijdens dit gesprek kwam het er op neer dat ik zelf maar alles opnieuw moest opstarten en dat ik alle aansluitingen e.d. ook maar moest na lopen. 

Ook bleek dat bij een vorige storing in maart mijn contract tegen mijn uitdrukkelijke wens is omgezet naar een nieuw jaar abonnement. 

Terwijl ik KPN alleen de kans wilde geven om de problemen op te lossen. Maar ik wilde zeker geen nieuw jaarcontract. De problemen toen leken verholpen door o.a. een. Nieuw glasvezelkastje.

Maar de problemen zijn nu opnieuw in alle hevigheid terug.

Ik heb alles nu allemaal meedere keren opnieuw opgestart en nagekeken en ik wil nu een oplossing vanuit KPN.

Ik betaal namelijk bijna 110 euro en dan verwacht ik probleemloos te kunnen internetten en tv te kijken.

Dit is nu niet absoluut niet mogelijk. Net als fatsoenlijk contact opnemen, maar dat is een andere kwestie.

Tv valt iedere avond uit en dat is lastig zo niet vervelend.

Daarnaast is internet/wifi trager dan ooit.

Ik hoop dat ik via deze weg het gewenste contact kan krijgen en ik hoor graag van KPN.

Vriendelijke groet 

 

Je mag zeker een goede verbinding verwachten @Gopo . Kan je iets meer vertellen over je netwerk en dan met name het type modem wat je hebt. 


Opmerkelijk om te lezen dat een nieuw glasvezelkastje in eerste instantie de problemen verholpen heeft. Hoelang is dat geleden? Mogelijk speelt er nu iets heel anders en zijn de vragen van @Joep1965 daarom relevant. Wellicht een inkopper maar is het glasvezelkastje als eens even van de spanning gehaald voor 5 minuten? Hetzelfde doen met de modem en daarna eerst het glasvezelkastje starten en na 5 minuten de modem starten.


Opmerkelijk om te lezen dat een nieuw glasvezelkastje in eerste instantie de problemen verholpen heeft. Hoelang is dat geleden? Mogelijk speelt er nu iets heel anders en zijn de vragen van @Joep1965 daarom relevant. Wellicht een inkopper maar is het glasvezelkastje als eens even van de spanning gehaald voor 5 minuten? Hetzelfde doen met de modem en daarna eerst het glasvezelkastje starten en na 5 minuten de modem starten.

Dat + als het direct aan het begin van de uitrol van de foutieve genexis kastjes was omgeruild kan het zijn dat zijn kapotte ONT omgeruild is voor een ONT welke bekend staat om problemen te krijgen. 


Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb vorig jaar ivm storingen een nieuw modem gekregen van het type KPN box 12. Het glasvezelkastje is van zwart en wit plastic en daar staat een grote X op.

Verder gebruik ik op iedere verdieping experia wifi versterkers en loopt het internetsignaal via het stroomnet via DVS 650's.

En ik heb alles meerdere keren herstart en ook het glasvezelkastje.

Ik weet dus echt niet wat er nog gedaan kan worden.

Daarom dit bericht op dit forum.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Vr gr


...en loopt het internetsignaal via het stroomnet via DVS 650's.

En daar zit zeer waarschijnlijk het probleem. Dergelijke "draadloze" verbindingsset zijn zeer gevoelig voor interferentie op het lichtnet. Een simpele telefoonadapter of een ledlampje kan al een storing veroorzaken waardoor de throughput van die adapters in elkaar stort. Ook kerstverlichting kan een oorzaak zijn.

Daarnaast kan het zijn dat er een netwerkbrug met de buren ontstaat als die ook een "draadloze" verbindingsset gebruiken en dat is helemaal killing voor het netwerk. Dit komt niet vaak voor, maar als het voorkomt dan is het één doffe ellende.

Mijn advies: Als het maar enigszins mogelijk is, gebruik dan netwerkkabels.


Een van de grootste misleidende teksten in de TV wereld. “draadloos tv-kijken via stroomdraad”. Ik weet niet of het bewust gebeurt of uit onkunde over de Nederlandse Taal.  KPN propagandeert het nog steeds op haar website. De DVS 650 was wel de grootste ramp.  Ik wil er niet eens meer over schrijven. 

De tot nu toe beste oplossing, kijk eens hoe je een Cat7 kabel (kan je weer een tijdje voorruit) richting de plekken te maken waar nu die DVS 650 zit. Het is vaak minder werk dan je in eerste instantie denkt. 

 

Zijn er geen personen met een handicap (gehoor) in huis, dan kan je naar ik heb begrepen TV+ overwegen. https://www.kpn.com/televisie/kpn-tv-box.htm


Hoi @Gopo, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community al wel een paar goede punten aandraagt, kom je er een beetje uit zo?
We hebben hier nog wel een paar handige topics over!

 

Als de hele verbinding wegvalt of je uberhaupt liever contact hebt met de klantenservice kun je hierover ook met ons bellen op 0800-0402 


Hallo Thomas,

Afgelopen periode weinig tot geen tv gekeken, maat als ik keek dan steeds foutcode 400. 

Nu vandaag foutcode 400 en 243 en nu helemaal geen beeld, pas na meedere keren modem opstarten weer wifi.

Is echt om wanhopig van te worden en zeker als ik dan bedenk dat het abonnement ook nog stiekem verlengd is. 

Ben klaar met de service van KPN.

Bijna 110 euro betalen en zeker de laatste periode slecht product.

Ook het punt dat de DVS verbindingen de oorzaak kunnen zijn vind ik vreemd aangezien ik deze heb aangeschaft op aanraden van KPN.

Ook heb ik later nog op aanraden van KPN experia wifi versterkers aangeschaft, maar ook dat biedt geen soelaas.

Wanneer dit wordt aangeraden door het bedrijf dat het internet levert dan verwacht ik dat het klopt en dan achteraf te horen krijgen dat dit ook niet (goed) werkt. Daar heb ik niet zo veel aan. 

Is er nog een oplossing of moet ik maar gaan kijken voor een andere provider, omdat dit niet meer goed gaat komen.

Vriendelijke groet.


Het kan zijn dat er toendertijd een dvs is geadviseerd.  Gezien het de dvs 650 is moet dat al een tijdje geleden zijn want nu is er al een tijdje de 1200. Maar het gaat gewoon niet meer. Het electriciteitsnetwerk is overbelast zoals je weet en daar kunnen ze niet tegen. Uiteraard werkt het bij geen enkele provider meer. Weg met die dingen!! 


Hallo Joep,

Ik begrijp wat jij zegt, maar ik heb die "dingen" niet voor niets genomen. 

Als ik overal bekabeld internet had kunnen doen had ik dat gedaan, maar dat lukt dus niet.

Dus moet ik nu een andere oplossing hebben en het lijkt mij dat mijn provider die wel weet.

Ik hoop dan ook op een oplossing van die kant.

Eerder heeft "dommeke" het over TV+ als er geen mensen met gehoorhandicap zijn.

Maar dan voel ik mij een nog-dommerke omdat dit mij niets zegt. Zou TV+ een oplossing kunnen zijn? Ik dacht dat dit alleen een ander kastje was.

Vr gr en de allerbeste wensen voor 2024

 


@Gopo nog even een vraag die volgens mij nog niet gesteld is: Heb je nog coax liggen tussen de meterkast, waar neem ik aan je modem staat, en de plek van de TV?  Hier is in het verleden ook afstand gedaan van de DVS (Devolo’s) en in plaats daarvan zijn Coax converters geplaatst. Hier één voorbeeld van de diverse types. Dit geeft je een probleemloze bekabelde verbinding tussen je modem en de tv.

Zie oa. ook een eerdere topic hierover: 

 


Hallo Berrie Klaas

Bedankt voor het meedenken.

Helaas zitten er geen coax kabels. 

Dus dit is en was ook geen optie.

Alles is natuurlijk te maken, maar een internet of coax kabel wordt wel erg lastig en lelijk.

Vr gr


Geen idee hoeveel vaste aansluitingen je nodig hebt.

Maar de huidige super wifi 2 punten hebben ook 2 ethernet aansluitingen. Zover ik weet zou je deze super wifi punten dus kunnen gebruiken op de plekken waar nu nog de dvs zitten. Misschien kan je met de kpn app de wifi manager starten en krijg je misschien een aanbieding om deze goedkoper te kunnen aanschaffen. Zet dan wel even alle dvs en wifi versterkers uit voor je met de app gaat spelen.  De problemen met de dvs zijn zover ik weet later ontstaan waarschijnlijk door de diverse software upgrades van de kpn modem/routers

En wat ook al genoemd is de kpn tv+ decoders doen het ook met wifi.

Ik gebruik heb zelf nog arris decoder waarvan ik er 1 via super wifi 1 aangesloten hebt. Dit werkt meestal voor een aantal weken/maanden goed en dan moet ik soms mijn wifi punt rebooten en een enkele keer even de de decoder met een kabel aan de modem hangen. Daarna doet hij het weer weken goed. Niet optimaal maar voor mij goed genoeg voor mijn tv in de slaapkamer.

Is het mogelijk om tv tekijken als test zonder de dvs zodat je kan kijken of je dan nog tegen problemen aan loopt. Eventueel even tijdelijk een kabel uitrollen vanaf de meterkast. Op deze manier weet je vrij snel of het het inderdaad aan de dvs ligt.