Skip to main content
Ik heb een vraag, wij gaan verhuizen en in ons nieuwe huis wil ik eigenlijk geen extrakabels trekken.

in mijn huidige situatie heb ik de 2e tv op de slaapkamer via een kpn gevalletje aangesloten via het electriciteitsnet.

Zoals gebruikelijk hebben de glasvezelmannen de aansluiting in de nieuwe woning in de meterkast geplaatst.



nu wil ik eigenlijk overal goede wifi, de tv' s via zo'n kpngevalletje via el. Net aansluiten alsmede op kantoor mijn pc bedraad aansluiten via ..juist het el. Net. Kan dat?



ik dacht als schema v10 =>stopcontact=>tv's=>internet evt internet met wifi



is dat een optie die werkzaam is en houdt ik dan ook wat snelheid? Ik heb een abo met 200 Mbit.
Hallo @Hubble1955 , zelf gebruik ik uit mijn Ziggo-tijd 3 powerlines met ingebouwde WiFi, ingebouwd stopcontact en ingebouwde LAN-aansluiting.

Ik zou een set van Devolo of TP-Link bekijken als ik jou was.

Succes.
@Hubble1955 : In theorie moet dat prima kunnen. Vanuit KPN ondersteunen wij alleen de door ons geleverde DVS'n. Hierbij moet ik aangeven dat wij adviseren om ze maar voor één dienst tegelijk te gebruiken: Dus niet gecombineerd itv en internet er overheen. Dit doen we om de kwaliteit van het itv signaal te waarborgen. Iedere kleine verstoring is namelijk direct zichtbaar op je tv en dat zorgt voor een hele vervelende kijkervaring.

De meeste Devolo's zijn echter prima in staat om beide te combineren. Het is vaak even proberen en gelukkig zit er vanuit de winkel vaak een zichtgarantie van een paar weken op. Dus als het niet lekker werkt in combinatie met jouw elektriciteitsnetwerk kun je altijd nog voor het alternatief van kabels kiezen 🙂
Het is een keuze:




  • Jarenlang blijven emmeren met powerline adapters met al hun nukken en gebreken.
  • Eenmalig een aantal goede netwerkkabels trekken in je huis, waarmee je dan probleemloos kunt genieten van een goed netwerk overal in je huis.



Ik zou het wel weten ....
De beste oplossing voor geen kabel : toch een kabel :->



Als je nog moet verhuizen en inrichten, vloerbedekking cq laminaatparket leggen dan heb je heel mooi de kans om draden te verbergen.

Langs de kant, onder de plint oid. en/of ondiep infrezen in de cement dekvloer.

Op de begane grond kun je mooi via de kruipruimte als die er is natuurlijk 🙂
Een hoop input en adviezen. Als helpdesk medewerker ben ik voorstander van kabels. Altijd. Maar mijn beeld is een tikkeltje vertekend doordat ik meestal alleen de 'draadloze' problemen in behandeling krijg. Toch zijn er legio huishoudens waar een DVS nooit issues geeft.



Weet je op dit moment voldoende, @Hubble1955 ?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust! 🙂