Skip to main content

Ons internet valt sinds een aantal weken soms opeens kort weg. De gehele wifi valt dan weg. Vooral erg irritant nu ik elke dag thuiswerk en ik bijvoorbeeld tijdens een online overleg opeens wegval. Wij hebben de modem en ons glasvezel kastje al meerdere keren een poosje uitgezet, maar dat heeft helaas niet geholpen. 

Wat kunnen we eventueel nog proberen?

Werken via wifi is natuurlijk niet verstandig.  Het is gevoelig voor omgevingsfactoren en over de veiligheid valt te twisten.  Veel bedrijven eisen dat er met een kabel gewerkt wordt en terecht.  Welk modem heeft u, gebruikt u wifi versterkers? Heeft u draadloze verbindingsets in huis?


Heb je deze probleem ook bekabeld?
Als wifi weg valt, bij de glasvezelkastje, zie je daar het lampje bij glas branden?

Wat voor modem heb je en wat gebeurt er met de modem als de verbinding weg valt?


Werken via wifi is natuurlijk niet verstandig.  Het is gevoelig voor omgevingsfactoren en over de veiligheid valt te twisten.  Veel bedrijven eisen dat er met een kabel gewerkt wordt en terecht.  Welk modem heeft u, gebruikt u wifi versterkers? Heeft u draadloze verbindingsets in huis?

Dat vroeg ik niet, maar bedankt voor uw ongevraagde les. Het bedrijf waarbij ik werk vraagt dat niet. 

Wij hebben de KPN Box 12. Geen wifi versterkers en geen draadloze verbindingsets.


Heb je deze probleem ook bekabeld?
Als wifi weg valt, bij de glasvezelkastje, zie je daar het lampje bij glas branden?

Wat voor modem heb je en wat gebeurt er met de modem als de verbinding weg valt?

Ja dit probleem hebben ook bekabeld. Ik durf niet te zeggen wat er te zien valt als het wegvalt, dat zal ik de volgende keer als het weer wegvalt even moeten bekijken. 

 

Wij hebben de KPN Box 12 en wat daar te zien is moet ik de volgende keer ook even bekijken. 


Heb je deze probleem ook bekabeld?
Als wifi weg valt, bij de glasvezelkastje, zie je daar het lampje bij glas branden?

Wat voor modem heb je en wat gebeurt er met de modem als de verbinding weg valt?

Ja dit probleem hebben er ook bekabeld. Ik durf niet te zeggen wat er te zien valt als het wegvalt, dat zal ik de volgende keer als het weer wegvalt even moeten bekijken. 

 

Wij hebben de KPN Box 12 en wat daar te zien is moet ik de volgende keer ook even bekijken. 

Gezien het ook bekabeld u deze probleem heeft, kan het meerdere oorzaken hebben.
Modem, glasvezelkastje maar ook extern (glasvezel waardes bijvoorbeeld te hoog of te laag waardoor u deze probleem ondervind).

Het beste is om 0800-0402 te bellen en vragen of ze de lijn door kunnen meten aangezien u ervaart dat de verbinding weg valt zowel met de wifi als met de kabel.

Als ze dan iets zien, kunnen ze meteen de nodige stappen voor u ondernemen.


Goedemiddag @Internet valt steeds kort weg, welkom op ons forum!
Ik zie dat je al een hoop goede tips hebt gehad. Heb je het nog op kunnen lossen of mijn telefonische collega's nog gesproken?

Zoals je het beschrijft zou het ook nog een specifiek software issue met je Box 12 kunnen zijn, als je de firmware versie SGEJ10000448 hebt kunnen we die een versie terugrollen waarmee dit probleem opgelost is tot we het probleem met een nieuwe update op gaan lossen.
Als je softwareversie SGEJ10000448 hebt kun je dan je profiel invullen en onder het onderstaande topic vragen om een firmware rollback?

 


Dat zou het kunnen zijn, want die hebben wij inderdaad. Bedankt. Ik ga doen wat je zegt!


Beste @Thomas 

Ik heb ook firmware SGEJ10000448, en ervaar korte drop-outs sinds deze upgrade. Graag wil ik bij deze een firmware rollback aanvragen.  

Alvast vriendelijk dank.


Beste @Thomas 

Ik heb ook firmware SGEJ10000448, en ervaar korte drop-outs sinds deze upgrade. Graag wil ik bij deze een firmware rollback aanvragen.  

Alvast vriendelijk dank.

Hoi @MKN2021 ,

Je kan het beste even een berichtje hiervoor achterlaten in het door Thomas gelinkte topic.

Maar vermoedelijk zal een moderator je bericht wel meeverplaatsen.


Beste @Thomas 

Ik heb ook firmware SGEJ10000448, en ervaar korte drop-outs sinds deze upgrade. Graag wil ik bij deze een firmware rollback aanvragen.  

Alvast vriendelijk dank.

Hoi @MKN2021 ,

Je kan het beste even een berichtje hiervoor achterlaten in het door Thomas gelinkte topic.

Maar vermoedelijk zal een moderator je bericht wel meeverplaatsen.

Dank je, zojuist gedaan :)


Hallo, na 4 x gebeld te hebben met KPN hebben we nog steeds geen oplossing. Elke 15 min lig ik er 3 minuten uit..  Sind 3 dagen nu: :(  Graag zou ik ook een rollback willen. 


Ik heb dit probleem ook sinds afgelopen woensdag. Volledige internet verbinding valt regelmatig kort weg. Als je belt of online naar een oplossing zoekt kom je op een probleem oplosser die regio storing controleert en als die er niet is wordt je router gereset maar dit lost het probleem dus niet op. Hoe kan ik zorgen dat dit probleem echt wordt opgelost? 


Ik heb zelf maar de oplossing gevonden en dat is een fritzbox kopen.  Internet werkt weer vloeiend. De Box 12 router is daadwerkelijk troep wat ik meerdere malen had gelezen op meerdere forums. Daarom kan KPN het probleem niet vinden omdat de Box 12 zelf het veroorzaakt.