Skip to main content

Wat is er aan de hand met mijn download speed? Al ruim een week last van op en neer gaande downloadspeed van 100 en meer naar ruim 80 mbps? Vandaag de hele dag geen last gehad, maar sinds vanavond is het weer bal. Mijn Mac reageert er ook traag door bij het openen van programma’s.

WiFi heeft ook problemen hier door merk ik aan mijn Apple TV die via WiFi draait.

Goedemiddag @freak969 en bedankt voor je bericht. Ik durf niet meteen te zeggen wat er aan de hand is met je downloadsnelheid maar dat zoek ik natuurlijk graag voor je uit. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen? Dan kan ik alvast je verbinding eens door gaan meten en vanuit daar kijk ik graag verder. Trouwens, meet je deze snelheid met een bekabelde verbinding of via de Wi-Fi?


Goedemiddag @freak969 en bedankt voor je bericht. Ik durf niet meteen te zeggen wat er aan de hand is met je downloadsnelheid maar dat zoek ik natuurlijk graag voor je uit. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen? Dan kan ik alvast je verbinding eens door gaan meten en vanuit daar kijk ik graag verder. Trouwens, meet je deze snelheid met een bekabelde verbinding of via de Wi-Fi?


Dit heb ik gedaan: mijn modem gereset. Stroom er uit. Dat ging even goed, leek het probleem opgelost. Daarna kwam het probleem weer terug en toen heb ik mijn modem gereset middels de reset knop aan de voorkant van de V10, dat hielp ook eventjes. Daarna toch maar weer eens het stroom van de modem. En toch wat langer de stekker eruit gehad dan 30 seconde. Tot op de dag van vandaag gaat het goed, dus het probleem is verholpen hopelijk. Weet ook niet wat het probleem was.


Dankjewel voor de terugkoppeling @freak969 :) Fijn om te lezen dat alles nu weer goed lijkt te gaan! Ik durf ook niet meteen te zeggen wat het probleem was maar ben blij dat alles weer werkt zoals je zou mogen verwachten. Mocht je in de toekomst onverhoopt toch weer problemen ervaren, laat het ons dan vooral weten!


Mijn internet snelheid is met de helft verlaagt, van 100Mbps naar 48 Mbps, hoe dan ??


Mijn internet snelheid is met de helft verlaagt, van 100Mbps naar 48 Mbps, hoe dan ??

Hallo @CBD20 welk merk en type modem heb je?

Heb je een koper- of glasverbinding?

Heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven?

Als je glas hebt heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Als je koper hebt heb je de DSL-kabel tussen IS/RA en modem al eens vervangen?

 


Mijn internet snelheid is met de helft verlaagt, van 100Mbps naar 48 Mbps, hoe dan ??

Hallo @CBD20 welk merk en type modem heb je?

Heb je een koper- of glasverbinding?

Heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven?

Als je glas hebt heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Als je koper hebt heb je de DSL-kabel tussen IS/RA en modem al eens vervangen?

 

Ik heb een Experia BoX v10A modem, bij Telfort nooit geen problemen gehad!!


Hallo @CBD20 , heb je toevallig ook pairbonding, dat kan ook de helft schelen als 1 aderpaar uitvalt.

Maar dat is terug te zien bij de modemstatus in het modem.

 


Reageer