Skip to main content

Twee maand geleden zijn we overgestapt naar Hussel 50 mbtis/s. Mn twee grote pubers in huis klagen ontzettend over de slechte internetverbinding. Kan het zou zijn dat wij een oudere experiabox hebben die hiervoor niet geschikt is? Nu zet ik de router een aantal keren aan en uit per dag omdat eea te slecht is. ik heb een download en uploadsnelheid gemeten van tussen de 7 en 14 mbits. Veule en veul minder dus de de beloofde en verwachtte 50. wat kunnen we er aan doen? alvast dank voor reactie

 
Hussel Internet 50 Mbit/s

Hoi @Bas vd Worp . Ik begrijp dat het maar niet wil lukken om die EW's via de wifimanager te bestellen? Heb jij, als ik die zou toesturen de mogelijkheid om ze bekabeld op tactische plekken in jouw woning neer te zetten? Want dat is wel essentieel bij het verkrijgen van een stabiele wifi ‘paraplu’.  Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


Hoi @Bas vd Worp, het is inmiddels weer een week later. Is het nog gelukt de stappen die @Erwin_ noemt te doorlopen? Ik zie dat je je profiel nog niet hebt ingevuld.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Hoi @Erwin_@Thomas ,

dank voor jullie volhoudendheid. Nee het is niet opgelost, maar ik leg me bij de situatie neer/geef het op. Misschien kunnen die versterkers inderdaad wel een/de oplossing zijn, maar dan moeten we weer kabels leggen schat ik in. We hebben boven waar de slechte wifi o.a. is wel een telefoonaansluiting, ik weet niet of ze daar op aangesloten kunnen worden. Paar jaar geleden hadden we geen wifi, maar internet via het stopcontact. Helaas kan dat met pubers en ook onze ipads etc niet meer, anders was ik weer daarna overgestapt, hoewel dat een erg dure oplossing is met van die aparte ‘transformators’ (TP-link).


Hoi @Erwin_@Thomas ,

dank voor jullie volhoudendheid. Nee het is niet opgelost, maar ik leg me bij de situatie neer/geef het op. Misschien kunnen die versterkers inderdaad wel een/de oplossing zijn, maar dan moeten we weer kabels leggen schat ik in. We hebben boven waar de slechte wifi o.a. is wel een telefoonaansluiting, ik weet niet of ze daar op aangesloten kunnen worden. Paar jaar geleden hadden we geen wifi, maar internet via het stopcontact. Helaas kan dat met pubers en ook onze ipads etc niet meer, anders was ik weer daarna overgestapt, hoewel dat een erg dure oplossing is met van die aparte ‘transformators’ (TP-link).

Nóg een andere mod hier. Die versterkers moeten eigenlijk bekabeld aangesloten worden inderdaad. Ze kunnen niet via een telefoonkabel aangesloten worden, moet wel een ethernetkabel zijn. Ik adviseer dit eigenlijk nooit (bekabeld = beter), maar technisch is het mogelijk om een Experia Wifi via een draadloze set aan te sluiten. Dus ja, het kan werken, maar ik kan het je niet garanderen..