Skip to main content

Dag Allen,

 

Sinds vandaag (09-12) haalt mijn download snelheid niet meer de geadverteerde 1Gbs. Upload snelheid komt overigens wel tot 960 Mbps.

 

Thuis is een eigen netwerk met volledig 10Gbe bedrading. Hierbij heb ik vanaf de Dream Machine Pro tests gedaan:

 

 

Om uit te sluiten dat het niet aan mijn omgeving ligt:

 

  1. Diverse apparaten voor speedtest gebruikt. Evenals direct op de Dream machine pro (Dream machine pro is direct op de NTU aangesloten)
  2. Dream machine herstart
  3. NTU 2 minuten stroomloos gehad en herstart
  4. V12 kort aangesloten, ook 700mbit op download
  5. Bekabeling nagelopen (Met Fluke HW)

 

Het lijkt erop dat er iets is gebeurd buiten mijn macht om (Bij de wijk kast of iedereen in de straat is hard gaan downloaden waardoor er te veel overprovisioning is)

 

Zou iemand van @kpn dit bij mij willen nalopen?

 

 

P.s. wanneer vervangen we bij mij AON voor XG-PON? :)

@Jasper Zou je me wellicht hierin kunnen assisteren? 


Melding mag dicht, ik had zelf een fout gemaakt in de configuratie van mijn dream machine :)


@FamVerhoef Fijn dat je de oplossing dan toch hebt weten te vinden, waar zat het hem dan in uiteindelijk. Misschien is dit wellicht handig voor toekomstige meelezers! 


Zeker!

 

in UniFi Traffic Rules had ik een “Speed Limit” regel gemaakt voor me gasten netwerk, echter beïnvloede dat me Totale snelheid ook op het reguliere VLAN.

 

@Remco_

Ik zie dat bij Odido ondertussen 8gbe mogelijk is. 
Bij KPN zit ik vast aan AON oftewel 1gbe.

 

is het mogelijk om dit aangepast in de wijkkast te krijgen?


@FamVerhoef Op termijn maken we 4GB mogelijk op je adressen maar ik heb verder geen invloed op de uitrol daarvan. Dat gaat in fases. Ik zou dan af en toe even de site checken wat maximaal haalbaar is. Bedankt voor het delen van jouw oplossing dat helpt mensen in de toekomst 🙂 . Post gerust nog eens topic als we iets voor je kunnen doen!


@FamVerhoef Op termijn maken we 4GB mogelijk op je adressen maar ik heb verder geen invloed op de uitrol daarvan. Dat gaat in fases. Ik zou dan af en toe even de site checken wat maximaal haalbaar is. Bedankt voor het delen van jouw oplossing dat helpt mensen in de toekomst 🙂 . Post gerust nog eens topic als we iets voor je kunnen doen!

Is er toevallig een Roadmap hierover bekend? Het is namelijk een gedoe om over te stappen, maar ik heb wel behoefte aan een verhoogt snelheid. 

 

Hoor het graag :)


Nee helaas niet direct een roadmap vrees ik. Dat is ook iets wat bij KPN Netwerk ligt en ik durf dat echt niet aan te geven. Op Tweakers staat trouwens ook een interessant achtergrondartikel over deze techniek.