Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een probleem met onze experiabox. We hebben al zolang we hem hebben (aantal jaar) dat het internet af en toe wegvalt. Eerst was maar een paar keer in het jaar, maar de laatste tijd is het al een aantal keer kort achter elkaar gebeurd. De enige manier om het te verhelpen is om de experiabox te herstarten. Wij hebben op dit moment een experia box  V8. Is het mogelijk om deze te vervangen?

Hi Sterkie, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Hapert je internet zowel op WiFi als via kabel? En merk je dit ook als je televisie kijkt? Mocht je dit bij ons afnemen. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hallo,

Ik heb inmiddels mijn gegevens aangevuld. Als het internet hapert, brand het internet lampje op de experiabox rood. In dit geval werken Wi-Fi en tv niet meer. Pas wanneer de experiabox een harde reset heeft gehad, (uitzetten en na +- 10 seconden weer aan) wordt de internetverbinding herstelt.


Duidelijk. Ik meet vanaf hier in ieder geval dat het signaal in orde is. Wel zie ik dat je modem de status 'bezig’ heeft. Zou je voor mij je modem/Experiabox willen resetten? Dit doe je door met een tandenstoker het resetknopje aan de zij- of achterkant voor ongeveer 5/10 seconden in te drukken tot alle lampjes uit gaan. 


Hallo Alex,

Ik het modem inmiddels gereset. Dan moet ik er wel bij zeggen dat het probleem zich op dit moment niet voor doet.


Top, laat het hier even weten mocht dit weer gebeuren. Dan neem ik even contact met je op om de modem om te ruilen. :)Â