Skip to main content

Hallo

 

Inmiddels heel wat settings, het hele huis door geweest en een nieuwe sagem4360 verder wil ik mijn ervaring verder geven en hoop dat er iemand hier soort gelijk een oplossing heeft.

 

Internet in buitengebied het was nieuw voor mij dus een gat in de lucht gesprongen toen ik hiervoor in aan merking kwam.

Al gauw veranderde de zaak toen ik te horen kreeg dat ik er wel voor moest betalen ik kreeg namelijk te horen dat het niet beschikbaar was voor mijn abbo!? (vreemd vermeld dan niet dat het gratis is) ik had oud goedkoop internet van zeker 14 jaar oud ofzo. 

Om dan toch maar fatsoenlijk naar een redelijke snelheid te kunnen komen ben ik akkoord gegaan om meer te betalen en mijn abbo te upgraden zodat ik nu een experiabox v10 en een sagem 4360 mocht ontvangen. (de oude speedtouch kon met pensioen).

Mijn snelheid die mogelijk was met de speedtouch kwam rond de 6mb/s.

 

Na veel te hebben gelezen en ook contact met kpn te hebben gehad heb ik de nieuwe setup geinstalleerd en het beste plekje in huis gevonden voor de sagem die zelfs tot 25mb/s komt.

 

Geweldig! ZOU JE DENKEN.

Mijn eerste reactie was ook zeer positief maar naar een dag intensief gebruik en een nachtje rust was de pret de dag erop alweer over. 

Vreemd gister was het prima maar nu willen edge en internet exployer maar zeer traag pagina's laden en ook de speedtest laat nu een snelheid zien van 2mb/s!?

Na alles wat settings had bij langs geweest te zijn kwam ik tot de conclusie dat zodra ik de sagem web inteface aansprak er weer snelheid was hmmm vreemd dus contact gezocht met kpn en er werd verteld dat ik de modem moest omruilen.

Na het ontvangen en installeren van de nieuwe modem bleek al gauw dat er niets veranderd is.

Elke update voor wat voor apparaat dan ook en alles wat aan mijn internet bedraad zowel draadloos hangt moet ik om snelheid te ontvangen van kpn sagem4360 eerst de web inteface aanspreken niet eens in loggen maar gewoon het web adres invullen het lijkt dat de modem in een soort rust stand gaat. 

 

Zeer vervelend!

Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Alvast dank

René

 

 

 

 

Hoi @Rene' . Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je hier jouw vraag stelt. Ik zoek zelf ook graag mee naar een oplossing. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


Hallo Vikash

 

Ik heb mij gegevens in gevuld.

Dank alvast voor het mee zoeken 

Met vriendelijke groet, 

René 


Ik heb geprobeerd om jouw 4G modem op afstand uit te lezen, helaas is dat niet gelukt. Zou je willen aangeven hoe de lampjes op het extra kastje eruit zien? Power, 4G Signal, 4G connection en 4G Network.


Ik heb de 4G modem even bekeken, power en connection branden en het signaal heeft 2 af en toe 3 ledjes, blauwe ledjes trouwens.  

Zodra je de web pagina van de sagem aanspreekt geen hij pas data (snelheid boven op de dsl). 

De modem is  al vervangen.

 

 


En welke kleur heeft het ‘4G Network’ lampje? Dit lampje geeft aan of er een verbinding is met jouw ExperiaBox.

Zodra je de web pagina van de sagem aanspreekt geen hij pas data (snelheid boven op de dsl). 

Zou je dit verder willen toelichten? 

 


Zoals ik in het vorige bericht vermelde blauw. 🙂 nog steeds.


Vreemd dat het niet werkt. Het is lastig om vanuit hier een goede oplossing te bieden. Het lijkt mij daarom verstandig om een monteursafspraak in te plannen. Je ontvangt zo een privébericht van mij. Beantwoord je die?


Bedankt voor jouw reactie. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland. Laat je mij weten hoe het afloopt?


Zal ik doen dank alvast

 


Nog even op het verhaal terug komen

 

Helaas wist de monteur niet waardoor de sagem 4g in rust stand ging maar heeft als advies verteld de sagem rechtstreeks op de experiabox v10 aan te sluiten.

 

Ik had de sagem via mijn sitecom homeplug aangesloten zodat ik snelheid kon halen en een beter ontvangst voor de sagem boven in de woning, het is niet mogelijk voor mij om gaten te boren door de hele woning voor een beter ontvangst en ook wat de lengte van de kabel betreft kon de moneur niet vertellen hoelang deze mocht zijn voor de sagem 4g.

 

Een andere optie was volgens de monteur misschien een buiten antenne waarop mijn reactie

een buiten antenne lijkt ook geen optie omdat de coaxkabel als gauw meer dan 10meter bedraagt en de demping van de kabel dan de winst van de antenne te niet zou doen.

 

Dus nu met toch wel aanzienlijk minder snelheid de sagem beneden in de woning aan gesloten helaas. 

 

Mocht er in de toekomst een 4g modem voor buiten gebieden komen die de data kan versturen naar de experiabox via een wifi signaal zou ik er zeer mee geholpen zijn.

Vast zullen er meer mensen zijn die dit probleem met kabels kennen.

 

In ieder geval bedankt voor de moeite Vikash

Met vriendelijke groet,

René


Graag gedaan @Rene'. Jammer dat het probleem niet verholpen kon worden en dat er geen vast kabel naar jouw 4G modem getrokken kan worden. 


Helaas wist de monteur niet waardoor de sagem 4g in rust stand ging maar heeft als advies verteld de sagem rechtstreeks op de experiabox v10 aan te sluiten.

 

Ik had de sagem via mijn sitecom homeplug aangesloten zodat ik snelheid kon halen en een beter ontvangst voor de sagem boven in de woning, het is niet mogelijk voor mij om gaten te boren door de hele woning voor een beter ontvangst en ook wat de lengte van de kabel betreft kon de moneur niet vertellen hoelang deze mocht zijn voor de sagem 4g.

 

 

Dat had je er niet bijverteld, dat er powerline adapters tussen zaten. Lees dit eens:

 

https://forum.kpn.com/internet-9/4g-modem-moet-om-de-paar-weken-gereset-worden-485950

 

Hier werkt het nog steeds perfect, met een set Devolo's er tussen en een dagelijkse automatische reset in de vroege ochtend.

 

Een LAN kabel tussen Experiabox en Sagemcom mag trouwens best heel lang zijn, tot 100 meter wel.

 

 


Ik denk dat deze Sitecom powerline adapters een slaapstand hebben en dat daardoor de twee apparaten elkaar niet meer zien. Ik heb dat ook met een Devolo adapter en een notebook. Trek ik de ethernet kabel uit de notebook dan is 30 minuten later de powerline adapter weg. En komt ook niet meer terug. 

Kijk eens of die powerline adapters de mogelijkheid kennen om de slaapstand, ECO mode o.i.d. kunnen uitschakelen.

Hier werkt het prima met af en toe een geautomatiseerde restart van de Sagemcom omdat een paar keer per maand de 4G niet bijschakelt. Bug in de Sagemcom of 4G mast.


Ik denk dat deze Sitecom powerline adapters een slaapstand hebben en dat daardoor de twee apparaten elkaar niet meer zien. Ik heb dat ook met een Devolo adapter en een notebook. Trek ik de ethernet kabel uit de notebook dan is 30 minuten later de powerline adapter weg. En komt ook niet meer terug. 

 

 

Bij mijn Devolo's kun je die powersave mode uitzetten en dat heb ik inderdaad gedaan.

 


Reageer