Skip to main content

Hoi,

ik wil graag internet op mijn zolder in de schuur, wat heb ik nodig om dit te regelen ? Ik heb alleen een telefoonlijn in de schuur (helaas geen UTP) ?

Groet

En waar komt die telefoonlijn vandaan? Uit uw huis? Of is dat een aansluiting? Hoe ver staat de schuur van het huis af?


Hoi

De aansluiting komt uit het huis, de afstand is ongeveer 20 - 25 meter van het modem.


U kunt de telefoonlijn niet vervangen door utp? Wilt u ook tv van KPN kijken in de schuur?


Wij hebben ook telefoon nodig in de schuur en een losse handset redt dat niet qua bereik.

 


Als het alleen gaat om Internet dan is een power Line set wellicht een uitkomst. Met ingebouwde wifi aan de kant van de schuur:

 

Bijvoorbeeld een Devolo 550 WiFi Starter Kit of de TP Link AV600 set.

 

Ik zou de aankoopbon goed bewaren omdat dit soms niet goed werkt (afhankelijk van de kwaliteit en indeling van je stroomnetwerk) zodat je het weerkan retourneren, als het niet lekker werkt.

En in dat laatste geval is een extra kabel eigenlijk nog de enige betaalbare optie.


Beste en meest betrouwbare oplossing is uiteraard een kabel. Als de huidige telefonie kabel los in een buis naar de schuur ligt, dan zou bij mij de voorkeur zijn 2 UTP kabels naar de schuur te trekken. Dit kan dan eventueel met de huidige telefoniekabel en genoeg ruimte in de buis. 1 van de kabels kan dan voor internet gebruikt worden en 1 daarvan voor de telefonie.

Dit is dan uiteraard wel in de meest ideale situatie.


Hier een soortgelijke vraag :

https://forum.kpn.com/internet-9/internet-over-oude-telefoonkabel-mogelijk-486553

( waar van de afloop niet meer het vermelden waard was blijkbaar :-/  )


Waar kan ik deze  dan het best op aansluiten in de schuur (wat voor box / versterker)?

Kan een elektricien dat aansluiten of KPN ?


Reageer