Skip to main content
Vraag

Internet is erg traag en ligt ver onder wat er maximaal mogelijk is op dit adres (DSL)

• December 28, 2025
  • 11 reacties
  • 147 keer bekeken

Yuran
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Wij hebben langer last van extreem traag internet. Een paar maanden terug is er al een monteur langsgekomen, maar kon ook het probleem niet vaststellen. Uiteindelijk bleek het een storing te zijn in een verdeelkast. daarna konden we weer genieten van snel internet (80-90 mbit down- en 30 mbit upload.

Nu zitten we weer met langzaam internet. 8-10 mbit download en 0,3-0,4 mbit upload!!!!

KPN al meerdere keren gebeld en elke keer hetzelfde riedeltje start de modem opnieuw op en doe de stekker er opnieuw in, klik op de resetknop… maar keer op keer dezelfde snelheid. 

Wij zitten inmiddels al 4 dagen met deze snelheid kan iemand ons helpen? 

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 28, 2025

Het lijkt er op dat die storing toch weer terug is. Helaas zal je dan toch weer bij de klantenservice uitkomen. 

Yuran
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Het lijkt er op dat die storing toch weer terug is. Helaas zal je dan toch weer bij de klantenservice uitkomen. 

klopt vanmiddag KS gebeld en zij zien net al vorige keer geen storing… 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 28, 2025

Welk type modem heb je en heb je al in het modem gekeken welke snelheid er binnen komt?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 31, 2025

Hi ​@Yuran, welkom allereerst bij onze community. Fijn dat Joep je op gang heeft geholpen. 

Ik ben ook bang dat je alsnog contact met ons dient op te nemen, als het kan vanmiddag nog. Is dat inmiddels gelukt? Zo niet, maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Op basis van de gegevens in je profiel, als deze nog kloppen, zie ik dat er ook glasvezel beschikbaar is op je adres. Klopt dit? Het is dan het overwegen waard om een overstap naar glasvezel te maken. Dit kun je ook met mijn collega bespreken om in gang te zetten. 

Laat ons weten hoe dit afloopt. 

Yuran
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 1, 2026

we hebben de v10, helaas is de snelheid nog steeds niet verbeterd… kpn meerdere keren aan de lijn gehad maar keer op keer worden we afgewimpeld… zoals ja dan die stappen doorlopen en 20 keer de modem aan en uit en ja dan kunnen wij niks meer…. 

Glas vezel willen wij inderdaad, helaas is glaspoort niet snel met aanleggen… de laatste keer is glaspoort langsgekomen maar hebben de kabel niet naar binnen geboord. ik hoop dat het binnen een week is opgelost want we zitten nu op 1-2 mbit download ipv 10 en nogsteeds met dezelfde uploadsnelheid.

Yuran
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 1, 2026

Welk type modem heb je en heb je al in het modem gekeken welke snelheid er binnen komt?

volgens de KS krijg ik elke keer te horen dat de snelheid die ik binnenkrijg 60 moet zijn maar als ik dan vraag of ze dat kunnen controleren dan kan dat in een keer niet...

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 1, 2026

Log een keer in het modem en kijk even wat er binnenkomt. Dan weet je in ieder geval wat.

• January 2, 2026

Het doet mij vermoeden dat de kabel ergens vol met water is gelopen of een andere beschadiging.
Zijn er in huis nog verbindingen die slecht zouden kunnen zijn.
Een aftakking die niet gebruikt wordt geeft ook vervelende effecten, door de echo van de open, loze leiding.
Als je kan dan (voor de test) het modem aansluiten op de kabel uit de straat.

volgens de KS krijg ik elke keer te horen dat de snelheid die ik binnenkrijg 60 moet zijn maar als ik dan vraag of ze dat kunnen controleren dan kan dat in een keer niet...

Dat bevreemd mij, ik meen toch dat er van alles te zien en ook te meten is vanuit de KPN.

Als er een glasvezel beschikbaar is met KPN er op dan is dat de oplossing, mits de achterliggende systemen een beetje welgezind zijn dan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2026

De klantenservice hoort zeker te zien wanneer de snelheid niet wordt gehaald tot de modem. Dat is volgens mij nu ook gebeurd, ik kijk ook mee en zie dat er een monteur is ingepland voor 8 januari. Herken je dit ook? 

Yuran
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2026

Ja klopt, dat is voor glasvezel aanleggen. Helaas moeten we nog wachten op een afspraak van glaspoort om naar binnen te boren.…

Helaas al 2 dagen zonder internet en nu maar genoodzaakt een noodpakket te bestellen...

• January 6, 2026

De verbinding is er nu dus helemaal mee opgehouden blijkbaar ?

[..] Uiteindelijk bleek het een storing te zijn in een verdeelkast. daarna konden we weer genieten van snel internet (80-90 mbit down- en 30 mbit upload.

Nu zitten we weer met langzaam internet. 8-10 mbit download en 0,3-0,4 mbit upload!!!!

Dat geeft toch te denken, dat het probleem niet in de grond zit en dus oplosbaar is (?)