Skip to main content
Vraag

Internet is erg traag en niet tevreden met de geleverde service

• April 30, 2026
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Al geruime tijd ervaar ik zeer traag internet. Onlangs heb ik hierover een klacht ingediend. Vervolgens ben ik gebeld door een medewerker, die aangaf dat mijn thuis- en mobiele abonnementen zouden worden vrijgegeven zodra ik een snelheidstest zou uitvoeren waarvan de uitkomst lager is dan 75% van de snelheid die op mijn adres haalbaar zou moeten zijn.

Ik heb daarop een meting uitgevoerd, waarvan de uitkomst ruim onder deze 75% lag. Desondanks werd ik opnieuw gebeld en kreeg ik te horen dat de meting bekabeld had moeten worden uitgevoerd. Dit is mij echter nooit eerder gespecificeerd. Daarnaast werd aangegeven dat er een monteur moet langskomen, terwijl ik zelf al diverse stappen heb ondernomen om de verbinding te verbeteren.

Vervolgens ben ik opnieuw gebeld en werd mij verteld dat mijn abonnementen alsnog zouden worden vrijgegeven indien een bekabelde snelheidstest opnieuw onder de 75% zou uitkomen. Over een eventuele monteur werd op dat moment niets vermeld. Toen ik vroeg of deze toezegging per e-mail bevestigd kon worden, kreeg ik echter een afwijzend en onvriendelijk antwoord. Op mijn vraag of dit de wijze is waarop KPN met haar klanten omgaat, werd bevestigend geantwoord, waarna de medewerker het gesprek abrupt beëindigde. Een dergelijke onprofessionele en onbeschofte benadering heb ik nog niet eerder ervaren.

Inmiddels zit ik vast aan een tweejarig abonnement, terwijl de internetverbinding van zeer slechte kwaliteit is.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2026

Jammer dat je deze ervaring hebt. Je betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor jezelf. De snelheid meten doe je met een bekabelde pc of laptop want wifi is gevoelig voor omgevingsfactoren. Kan je meten met een bekabelde pc of laptop?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Het gaat mij er vooral om dat ik geen concreet antwoord of duidelijke toezegging krijg over een oplossing. Iedere medewerker die ik spreek, komt met een ander voorstel, wat voor verwarring zorgt.

Ik ben bereid om een bekabelde test uit te voeren. Wel verwacht ik dat er aan de gemaakte afspraken wordt gehouden en dat de abonnementen worden vrijgegeven wanneer de resultaten onvoldoende blijken.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2026

Welk type modem heb je en heb je glasvezel of een koper aansluiting?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Ik heb een koper aansluiting. En een V12 modem.