Skip to main content
Beantwoord

Internet is instabiel (Box 12)

• February 20, 2025
  • 3 reacties
  • 122 keer bekeken

Internet gaat steeds aan en uit. Zowel bedraad als wifi. Tv blijft het wel doen. Paar keer de stroom van de modem gedaan, paar keer reset gedaan, probleem blijft bestaan. Ik heb de KPN box 12.

Beste antwoord door Herman1966

Het is opgelost. Ik dacht dat je als je de reset knop indrukt, de modem gereset werkt, maar dat gebeurde niet. Heb uiteindelijk wel 15 seconden de reset moeten indrukken voordat het gebeurde. Ik denk darm er een update is geweest, er staat nu wifi6 op de telefoons en tablet, stond er eerst niet. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 20, 2025

​@Herman1966 

Welk type adapter heeft u van de V12. Dit staat aan de binnenkant van de adapter onder het model nummer begint deze met MSG? Zo ja? Kunt u dan het serie nummer hier delen deze staat op de zijkant van de adapter.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 23, 2025

Hi ​@Herman1966, welkom bij onze community.

Zo te zien heeft je modem in ieder geval een werkende verbinding, anders zou televisie ook uitvallen. Mag ik weten welke apparatuur je hebt aangesloten op de modem? Denk aan routers, switches of smartlampen etc. Het kan namelijk dat 1 van die apparaten de boosdoener is. 

Het makkelijkste is om alles los te koppelen(ook van WiFi) en dan kijken of internet alsnog wegvalt op je laptop of telefoon. Daarna kan alles 1 voor 1 worden aangesloten. Wanneer je internet gelijk wegvalt zonder iets aangesloten te hebben kan dit aan de modem zelf liggen, reset het dan door het resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip of tandenstoker tot alle lampjes uit gaan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 23, 2025

Het is opgelost. Ik dacht dat je als je de reset knop indrukt, de modem gereset werkt, maar dat gebeurde niet. Heb uiteindelijk wel 15 seconden de reset moeten indrukken voordat het gebeurde. Ik denk darm er een update is geweest, er staat nu wifi6 op de telefoons en tablet, stond er eerst niet.Â