Skip to main content
Beantwoord

Internet is langzaam met 14 Mbit/s down en 4 Mbit/s up

• May 17, 2026
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Heb alles van kpn mijn internet is 14mbit en 4 up wel de volle mep betalen valt steeds uit maar er iets aan doen homaar en als je dan belt word er gezegd niks aan te doen ga je toch ergens anders heen al meer dan 30 jaar klant 😡😡😡😡

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Johndev, die snelheid die je noemt klinkt inderdaad niet om naar huis te schrijven. Het is moeilijk om er meer over te zeggen op dit moment, want we kennen de situatie niet precies. Jan stelt al een aantal vragen, zoals wat voor verbinding je precies hebt en of glasvezel aangelegd gaat worden.

Hoe meet je deze verbinding, was dat draadloos of met een kabel?

We willen graag met je meedenken, maar we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je al vaker bij de klantenservice bent geweest weet ik niet of wij iets anders kunnen vertellen, maar we kunnen het in ieder geval voor je bekijken.

4 reacties

• May 17, 2026

Beste ​@Johndev je hebt waarschijnlijk nog een xDSL-verbinding (koper) en nog geen FttH-verbinding (glasvezel)

Weet je of er op jhouw postcode (binnenkort) glasvezel aangelegd gaat worden of dat een concurrent al een glasvezelaansluiting in jouiw huis heeft gemonteerd?

Bij een koperverbinding ben jhe afhankelijk van de afstand tot de (centrale) kast. Hoe groter de afstand, hoe langzamer de verbinding.

Hen je al eens geïnformeerd of he nuet in aanmerking kjunt komen voor sneller internet buitengebied, zieonderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied

Succes en houd ons s.v.p. op de hoogte.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Johndev, die snelheid die je noemt klinkt inderdaad niet om naar huis te schrijven. Het is moeilijk om er meer over te zeggen op dit moment, want we kennen de situatie niet precies. Jan stelt al een aantal vragen, zoals wat voor verbinding je precies hebt en of glasvezel aangelegd gaat worden.

Hoe meet je deze verbinding, was dat draadloos of met een kabel?

We willen graag met je meedenken, maar we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je al vaker bij de klantenservice bent geweest weet ik niet of wij iets anders kunnen vertellen, maar we kunnen het in ieder geval voor je bekijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2026

De snelheid staat viajullie op mijn adres aangegeven glasvezel staat 2 jaar al in de planning nu kijken of ik een       4g modem kan krijgen

Jasper van KPN
Moderator

Als die snelheid daar wordt aangegeven is dat het maximaal haalbare op dit moment vrees ik inderdaad. De aanleg van glasvezel kan op een later moment dan helpen, maar zoals je het zegt wordt dat op dit moment nog niet aangelegd.

Via de link die Jan deelde kan je kijken of de buitengebied optie op jouw adres mogelijk is.