Skip to main content
Beantwoord

Internet is sinds kort instabiel en valt vaak weg

• August 17, 2025
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

We hebben nu al twee jaar KPN, werkt super goed. Nu we een contract hebben voor nog een jaar, begint dat modern te sputteren lijkt wel. 

Het internet is soms instabiel. Wat voor mijn kinderen heel vervelend is omdat ze veel gamen. Muziek en televisie gaat gewoon goed. Dus ik check het dan via OOCLA speed test. Dan zie je dat het regelmatig ineens instabiel wordt. Ping loopt op, snelheden zakken in en komen weer snel omhoog. Maar ondertussen loopt dat spel dus tijdelijk vast. 

De kinderen zeggen dan ook, dat modern is weer op. Na twee jaar, werkt het niet meer. 

De afgelopen al een paar keer op afstand de hulp ingezet. Modern wordt gereset en dergelijke. Waarna het dus een paar uur werkt en dan begint het weer. Internet ligt weer eruit. En dan is het PAP!!!  Hij doet het niet…

Heel frustrerend. Want ik heb het weer gedaan. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Frank go555, als de kinderen je daarmee opzoeken weet je dat het mis is dus. Voordat we daar meer over kunnen zeggen hebben we eerst meer informatie nodig. Hoe gebruiken jullie het internet, is dat draadloos, met een kabel of anders? Welk type modem heb je precies van ons? Als je Wifi gebruikt, heb je naast het modem nog andere Wifi apparatuur, zoals versterkers?

Je hebt ook al dingen op afstand geprobeerd begrijp ik, maar wat er daarbij is gedaan is niet helemaal duidelijk. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Als het om de Wifi verbinding gaat kan je de tips die hier worden beschreven ook proberen: 

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Welkom op de community ​@Frank go555, als de kinderen je daarmee opzoeken weet je dat het mis is dus. Voordat we daar meer over kunnen zeggen hebben we eerst meer informatie nodig. Hoe gebruiken jullie het internet, is dat draadloos, met een kabel of anders? Welk type modem heb je precies van ons? Als je Wifi gebruikt, heb je naast het modem nog andere Wifi apparatuur, zoals versterkers?

Je hebt ook al dingen op afstand geprobeerd begrijp ik, maar wat er daarbij is gedaan is niet helemaal duidelijk. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Als het om de Wifi verbinding gaat kan je de tips die hier worden beschreven ook proberen: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Hoi Jasper, 

Het is heel simpel. Het werkt twee jaar perfect en dan begint het te haperen. Dan kan ik wel alle apparatuur gaan vervangen of kabels opnieuw trekken. Maar dat hebben we jaren geleden ook gedaan met Ziggo. Daarom ook vertrokken. 

Het probleem is er bij de wifi en ook via de kabel. We testen gewoon via OOCLA en dan zie je dat het soms hapert. 

We hebben nu fase 1 gedaan, de adapter voor de stroom vervangen want dat zou het probleem zijn. 

Vooralsnog nu even geen reactie van de kinderen gehad. Maar zodra dat komt, zullen we waarschijnlijk het modem moeten vervangen. 

Met vriendelijke groet, 

Frank

Leen59
Wijsgeer
  • August 25, 2025

Als je glasvezel hebt kun je nog proberen om het glasvezelkastje een paar minuten stroomloos te maken, dat wil soms ook helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 26, 2025

Oh ja natuurlijk. Die kan ook nog haperen. Bedankt voor de tip 

Jasper van KPN
Moderator

Het glasvezelkastje kan je inderdaad ook proberen. Er zijn meerdere factoren die daar een aandeel bij kunnen hebben, het is niet enkel het modem. Het zou zou ook buitenshuis kunnen zijn, dat is zo moeilijk te zeggen. Het beste is in zo'n geval om telefonisch contact te hebben, bijvoorbeeld via de genoemde terugbelafspraak, op het moment dat de verbinding minder is. Dan kan er op dat moment met je meegekeken worden wat er speelt. Achteraf is er minder goed te zien wat er op dat moment was.