Hallo,
ik ben sinds een twee weken nu al bezig waarom ik ineens zoveel issues met met wifi. Ik heb al een paar jaar tp link deco m5 in huis en altijd tevreden geweest. Zo nu en dan wel eens ookla Speedtest uitgevoerd en altijd lag dit zo de rond de abbo snelheid 100/100, over het algemeen meer vanwege de IP tv overhead. Maar zoals gezegd sinds twee weken en al wel langer (want de kids en vrouw klagen al een tijdje over traagheid) hangt bijvoorbeeld insta filmpjes enz. Enz. Afgelopen weekend ontplofte de boel ineens , ik had alleen maar wifi issues en aanmeld problemen. Van het een in het ander gerold totdat ik opeens het modem niet meer in kwam. Alle mogelijke ww gebruikt die ik kon bedenken. Kwam erop neer ww reset. Door het modem heen gegaan en toen kwam ik opeens op portforwarding uit. Er stonden poorten 7543 oid doorgezet naar een p1 watermeter doorgezet enzo. Dat heb ik niet gedaan kan je zeggen. En wifi netwerk stond weer van het modem terwijl ik dit uit had gezet. Al met al vreemde dingen. Besluit genomen fabrieksinstellingen reset.
na fabrieksinstellingen en een nachtje over kwam ik weer het modem niet in , dus weer proberen (misschien vergeten op te slaan ) en weer met het ouden ww, toen ik weer even naar portforwarding ging stonden die verrekte poorten er weer in en die had ik echt verwijderd en plots stond het gast wifi netwerk ook aan. Echt raar KPN!
nu vanavond even aan het lezen gegaan en zag dat er ergens in de laatste software versie V10.C.24.12.11 een memory issue opgelost zou zijn. Ik denk dat dat niet gelukt is. Mijn memory ligt standaard op 80% en meer.
zelf heb ik het modem al lang 10 jaar + denk ik. Vermoeden is dat het modem kapot is , reden is dat het niet goed reageert op een reset met het paperclipje. Volgens de instructie zou het powerlampje rood moeten gaan branden na 3-5 seconden. Uiteindelijk is het gelukt ,dacht ik, maar toen ik weer in wilde loggen met het standaard ww blank of dat ww wat op home pagina staat van het modem. Lukte dus niet en wat bleek dat er nog een heel oud ww in stond.
Ik denk dat een nieuw modem de oplossing zou moeten zijn.
overigens KPN gebeld en toen kreeg ik het antwoord doet de tv en internet 🛜 het meneer , ik “ja” nou dan kunnen wij niet zo heelveel er aan doen hè ! Heeft u nog andere vragen 🧐?
toen was ik er even klaar mee.
graag hulp !