Skip to main content

Om de paar seconden/minuten valt mijn internet weg (zowel bekabeld en dus ook Wifi).

De servicetool kreeg ik 3x een foutmelding. De 4e keer kwam hij erdoorheen en zouden er geen problemen zijn (snap ik, soms wel soms niet).
Modem opnieuw opgestart, modem gerest, glasvezel opnieuw opgestart, maar de problemen blijven.

Na de tool op de website kan ik alleen een monteursafspraak maken.

Kan er iemand van KPN meekijken en zien wat het probleem is?
Ik ben thuis aan het werk wat nu voor problemen zorgt.

Ik heb mijn hotspot aan om enigzins te kunnen werken maar als ik gebeld wordt (op mijn mobiel) valt de hotspot weg en kan ik dus nis doorwerken (klanten bellen en dan moet ik de online systemen in kunnen).

Hulp wordt gewaardeerd!

p.s. als ik in het modem ingelogd ben krijg ik met regelmaat op het startscherm:

De internetverbinding is niet actief

(en dus ook geen ip adres)

bel.met kpn zakelijk 0800 0403 


Hoi @Jemody, welkom op ons forum!
Als je direct contact zoekt met de klantenservice is bellen altijd het snelst zoals MR_CHIP hierboven al noemt. Is het nog gelukt inmiddels?

bel.met kpn zakelijk 0800 0403 

Bij problemen als deze moet je met de stappen op kpn.com/storing ook wel een eind kunnen komen, de servicetool leest dan je verbinding uit en komt dan met stappen en hopelijk ook een oplossing!


Er is inmiddels een hoop gebeurd.

Het zwarte glasvezel kastje is vervangen (FTU ofzo?). Maar de monteur bleef problemen zien.
o.a. ruis op de lijn, FTU welke een “offline” status gaf.

Vanwege het gebied (4?) mocht de monteur zelf niet de hub hier in en moest er via een andere afdeling weer een afspraak gemaakt worden.

Hierop kan ik kort zijn. Ze belden aan, zeiden dat ze een meting zouden laten uitvoeren en als ze niet meer terugkwamen zou het goed zijn.

Nou niet meer terug gezien maar helaas nog wel problemen.
Niet meer zo regelmatig als hiervoor maar de verbinding valt nog met regelmaat weg.

Mijn werkstations zijn met vaste cat6 kabel aangesloten op het modem. Op het moment dat mijn verbinding met een RDP server wegvalt kunnen mijn Pingloggers ook niet pingen met Google.

Wat kan ik nu vanaf mijn kant doen? Volgens KPN netwerk is de lijn dus in orde maar ik hou problemen.

Op welke wijze kan ik zelf de ruis etc zien op de lijn? 

Hoe kan ik nog meer aantonen dat de verbinding wegvalt?

 


Ook de Playstations 5 van de kids vallen dan dus weg.
Erg vervelend voor ze omdat ze dan meteen de game uit worden gekicked.
 

Zelfs Youtube buffert niet genoeg om de wegvallende verbinding op te vangen wat resulteert in stilstaande video's.

 

En nogmaals voor de duidelijkheid:
Het gebeurd ook bij bekabelde verbindingen met nieuwe cat6 kabels.


Ah dat heeft dan nog niet heel veel opgelost inderdaad, het beste kun je altijd direct tijdens of zo snel mogelijk bellen nadat je de storing ervaart. Mijn collega's kunnen dan de lijn uitlezen en de juiste stappen ondernemen. Ik vermoed dat het ticket ook nog open staat, mijn collega's kunnen daar dan hun bevindingen aan toevoegen.


Beste Thomas,

Dat is nou net het probleem.

De storing is niet constant. Als ik KPN bel en een medewerker aan de lijn heb, wordt er een test gedaan van dat moment welke goed kan zijn.

Zojuist weer gebeld. Medewerker wilde weer een monteur sturen. Ik blijf vrij nemen voor monteurs…
Aangegeven dat de vorige monteur juist had gezegd dat hij niets kon doen en dat KPN Netwerk de lijn moet onderzoeken. Te veel ruis op de lijn en de FTU regelmatig offline.

Nu probeert ze KPN Netwerk weer in te plannen.