Skip to main content
Beantwoord

Internet laadt niet alle programma's/pagina's

• September 9, 2025
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Beste allemaal,

Vorige week dinsdag besloot mijn internet om er mee op te houden (zowel bekabeld als Wifi). Na een harde reset van het modem deed een aantal pagina's het selectief wel/niet. Programma's (Thunderbird, steam, discord) werkten niet, waar de desktop versie van whatsapp bijvoorbeeld wel.

WiFi via mijn telefoon werkt probleemloos, webpagina's, mail, apps, alles doet het gewoon.

Vandaag na een weekje weg geweest te zijn weer aan het werk, maar het zelfde probleem. Thunderbird werkte inmiddels wel, steam en discord niet. Net een hele tijd met de KPN meneer aan de lijn gehangen, en hij heeft me via een aantal wegen wat dingen laten testen. Ik kom bijvoorbeeld via mijn laptop niet in mijnmodem.kpn, maar via mobiel wel. Daar zijn ipv4 en ipv6 adressen te zien. 

Ik weet niet exact waar het probleem ligt, maar het is in mijn ogen bijzonder vreemd dat webpagina's selectief wel/niet laden, programma's niet allemaal werken maar mijn wifi op telefoon gewoon werkt. Overigens werkt er op de laptop van mijn vriendin via WiFi helemaal niks, teams, outlook etc. doet het allemaal niet.

Wie o wie kan me helpen om dit op te lossen? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@JvB92, welkom op de KPN Community! Goed dat je jouw vraag hier stelt.

Dit is inderdaad wel bijzonder. Ik durf zo niet direct te zeggen wat nou de oorzaak is van dit probleem. Maar hier zijn wat dingen die je kunt proberen:

• een modem reset. Hiermee zet je de instellingen weer terug naar de fabrieksinstellingen en dit wil vaak helpen.
  • IPv6 uitzetten. Er is een bug waarbij IPv6 niet automatisch terugvalt op IPv4. En sommige websites en apparaten kunnen daar niet mee om gaan. Dan kan het helpen om IPv6 uit te zetten.

4 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Hi ​@JvB92, welkom op de KPN Community! Goed dat je jouw vraag hier stelt.

Dit is inderdaad wel bijzonder. Ik durf zo niet direct te zeggen wat nou de oorzaak is van dit probleem. Maar hier zijn wat dingen die je kunt proberen:

• een modem reset. Hiermee zet je de instellingen weer terug naar de fabrieksinstellingen en dit wil vaak helpen.
  • IPv6 uitzetten. Er is een bug waarbij IPv6 niet automatisch terugvalt op IPv4. En sommige websites en apparaten kunnen daar niet mee om gaan. Dan kan het helpen om IPv6 uit te zetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

Hoi Denise,

dankjewel voor je bericht. Het modem is al 2x met een harde reset gereset, zonder resultaat. De instellingen van de modem (om ipv6 uit te zetten) werkt ook niet omdat dit een van de sites is die niet werkt.

Wat mij zo bevreemd is het feit dat het van de ene op de andere dag gewoon gestopt is met werken.  Ik denk dat een nieuwe modem/router de enige oplossing is, of er moet nog een serieuze oplossing kunnen komen die niet “heb je al geprobeerd hem uit en aan te zetten” is. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Lukt het ook niet via 192.168.2.254? En je gaf aan dat het via je mobiel wel lukte om deze pagina te bereiken. Kan je via daar IPv6 niet uitzetten?

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

Het lijkt erop dat je verschillende ip-nrs krijgt op je mobiel en laptop. Onder Android bij verbindingen zie je het wifi netwerk. Klik daarop en vervolgens op het tandwiel voor de instellingen. Vervolgens meer weergeven en zie helemaal onderaan je ip-nr. Vergelijk dat eens met je laptop(s).