Skip to main content
Vraag

Internet lampje begint op willekeurige momenten te knipperen

• January 23, 2026
  • 6 reacties
  • 26 keer bekeken

Sinds een week of 4-5 valt onze KPN modem op willekeurige momenten uit. In het begin controleerde ik nog wel of er een storting was maar dat bleek telkens niet het geval. 

Het modem blijft wel aan maar het voorste lampje begint te knipperen. Het tempo waarop die knippert wisselt. Soms werkt het na 5 minuten weer. Soms moet ik eerst de stroomstekker er opnieuw in doen. 

Ik was eerst al blij als die het weer deed en durfde ook niet zomaar een monteur te vragen. Inmiddels begint het wel vervelend te worden omdat het dagelijks gebeurt. 

Het internetsignaal is goed geeft de KPN-tool aan dus de kans is groot dat het door het modem zelf komt zou je zeggen.

6 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 26, 2026

Goedemiddag ​@RoyGodschalk en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is inderdaad behoorlijk vervelend, zeker als zoiets dagelijks gebeurt dus goed dat je daar via deze weg melding van maakt! Eerste waar ik benieuwd naar ben; welk lampje knippert er precies op het modem? En welk type modem heb je in gebruik? Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou ik het modem ook een keertje resetten; op de achterkant van het modem zit een klein gaatje met daarbij de tekst 'reset' en die houd je ingedrukt met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood wordt. Benieuwd of dat ook voor de nodige verbetering gaat zorgen.

Waar ik verder ook benieuwd naar ben; valt de televisie ook uit op het moment dat je problemen ervaart met het modem of is het alleen het internet/wifi waarmee je problemen ervaart? Wat ook geen kwaad kan, is om eens te bellen met onze Helpdesk (0800 0402) op het moment dat je dit probleem ervaart. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet!

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2026

Hey Jan,

Alleen het eerste lampje gaat knipperen. Maar het tempo van het knipperen zit ook weer verschil in. Het modem resetten gaan we even doen, dat moet wel lukken. 

Als het eerste lampje gaat knippen dan werkt de wifi overigens ook niet, terwijl dat lampje niet gaat knippen. Zo te zien hebben wij een Kpn Box 12. 

Groetjes Roy

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2026

Bedankt voor je toelichting ​@RoyGodschalk!
Heb je het modem inmiddels kunnen resetten en zo ja, heeft dit er ook voor gezorgd dat het probleem is verdwenen? Ben heel erg benieuwd!

• Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

Het resetten is helaas niet gelukt omdat de reset knop niet werkt. De afgelopen dagen is die weer vaak uitgevallen. 

Heb hier nog een video gemaakt van het modem: https://www.pokeren.nl/assets/640181629c/28a1d52b-f325-4d93-87ed-d1ff10b3a5d2.mp4?vid=2

Groetjes Roy

• Auteur
  • Topper
  • February 3, 2026

We hebben helaas sinds vandaag helemaal geen televisie meer. Het lampje knippert niet altijd maar we kunnen de televisie niet meer aan de praat krijgen. Ik heb de hdmi kabel vervangen maar geen effect. Ook het kastje aan het uit zetten via de witte knop of de stroomkabel heeft niet gewerkt.

Hopelijk kunnen we snel hulp krijgen want Internet is zeer instabiel en de televisie doet helaas niks meer.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 3, 2026

Dan is het verstandig om de klantenservice 0800-0402 te bellen. Voor storingen 24/7 bereikbaar.