Skip to main content
Vraag

Internet leverdatum is wensdatum en geen afspraak?

• September 23, 2025
  • 26 reacties
  • 257 keer bekeken

Met de bestelling krijg je een levertijd van je aansluiting, vervolgens vraag je telefonisch de bevestiging en uit eindelijk krijg je een mail met: 

“Je wensdatum is 25 september 2025

Om je SuperFiber 1 Gbit/s te starten. We kijken in onze agenda of dat gaat lukken. De definitieve startdatum en meer informatie over je bestelling ontvang je binnen maximaal 2 dagen in een e-mail van ons.”

Nu is het een plots een Wensdatum geworden i.p.v. afsrpaak, en gaan ze opnieuw in de agenda kijken??

Eerst 2 dagen wachten en op  24-9 te horen of en op welke datum ik Internet ga krijgen:-(

Wat is dit voor een communicatie?

26 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

Hunke 1974,

Ik begrijp niet wat je wil zeggen.

Grt,
Leo

• September 23, 2025

Hunke is waarschijnlijk een spambot.

Wanneer heb je de bestelling geplaatst? Het duurt namelijk altijd minimaal 2 tot 3 weken. Je kunt misschien zelf wel invoeren dat je eerder wil. Als dat lukt is dat geluk hebben. Maar meestal lukt dat niet.

• Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

Hi Marlon92,

Dank voor de reactie. 2-3 weken vaak met overstapservice, daar maak ik geen gebruik van. Apparatuur wordt vandaag geleverd als het goed is. Maar ik vind het verwarrend dergelijke mails en geeft geen duidelijkheid

Grt,

Leo

• September 23, 2025

Dank voor de reactie. 2-3 weken vaak met overstapservice, daar maak ik geen gebruik van.

Dat maakt niet uit.

• Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

ik lees op Internet:

Bij KPN duurt een overstapservice voor internet gemiddeld 23 werkdagen, terwijl een nieuw abonnement zonder overstapservice binnen 7 werkdagen geleverd kan worden. Met de overstapservice hoef je zelf niets op te zeggen, dit regelt KPN voor je, en het installatiepakket ontvang je uiterlijk 3 dagen vóór de aansluitdatum.

Maar het gaat mij om de “gebrekkige” communicatie. Ik heb speciaal gevraagd naar de datum en dan verwacht ik dat ik dan vrij kan nemen om alles te kunnen regelen.

• September 23, 2025

Bij KPN duurt een overstapservice voor internet gemiddeld 23 werkdagen, terwijl een nieuw abonnement zonder overstapservice binnen 7 werkdagen geleverd kan worden. Met de overstapservice hoef je zelf niets op te zeggen, dit regelt KPN voor je, en het installatiepakket ontvang je uiterlijk 3 dagen vóór de aansluitdatum.

Kun je een linkje geven naar de pagina waarop dit citaat zo letterlijk staat?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 23, 2025

Misschien handig om te melden wanneer je het heb aangevraagd?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Staat op KPN bij shop.kpn.com

Maak je gebruik van de overstapservice dan gaat je abonnement in over minimaal 30 dagen (i.v.m. de wettelijke opzegtermijn van minimaal 1 maand). Kies je voor overstappen over minimaal 15 dagen dan kan het zijn dat je een afkoopsom moet betalen aan je huidige internetaanbieder. Liever zelf een datum kiezen? Dit kan al binnen 10 dagen.

Zonder overstapservice staat bij “zo snel mogelijk” ook minimaal 10 dagen. Overigens 7 werkdagen zijn ook 10 dagen (incl weekend)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 24, 2025

Hallo ​@Lasso, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk worden aangesloten. Je kunt bij het afsluiten van een abonnement een gewenste leverdatum kiezen. Maar dit is nog geen definitieve datum, omdat we altijd moeten kijken of we jouw gewenste leverdatum kunnen halen. Excuses dat dit niet meteen duidelijk is geworden.

We houden in het algemeen aan dat het 2-3 weken duurt voordat je aangesloten wordt, zoals ​@Marlon92 ook al zegt. Ja, het kan soms korter, maar soms duurt het ook langer. Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan duurt het sowieso 4-5 weken, omdat je zit met het wettelijk opzegtermijn van een maand. Maar je mag erop vertrouwen dat wij jou aansluiten op de eerst mogelijke datum.

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Dat hoop ik toch niet vanaf donderdag heb ik dan geen Internet meer en ben ik niet een beetje maar helemaal verkeerd voorgelicht.

Ik ga er nu nog steeds vanuit dat ik morgen signaal heb

Grt.Leo

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 24, 2025

@Lasso wanneer heb je het aangevraagd en heb je ook al een bevestiging van de datum gehad?

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Vorige week aangevraag en bevestigd als wensdatum ipv afspraak terwijl ik daar speciaal na heb geinformeerd,

Maar het volgede doet zich nu voor. Ik heb het een filmpje gekeken, waaruit ik opmaak dat ik zelf moet installeren. Nu nu blijkt dat het opzetkastje niet op mijn  aansluiting past. Gebeld met een vriendelijk dame Sena, zij gaat een ander opsturen met PostNL in de hoop dat deze er morgen is. Daarnaast moet ik thuis zijn om dit te ontvangen anders zeker geen internet meer,  deze stopt morgen.

Maar sorry, KPN, jullie verwijzen naar filmpjes waar in de verschillende systemen worden toegelicht, WAAROM inventariseren jullie niet eerst met welk systeem je te maken hebt voordat je het kasje verstuurd:-( !

Hoef ik niet te bellen hoeft er geen nieuw kastje te worden gestuurd hoef ik straks niet zonder internet te zitten en nog een middag thuis te blijven

Grt.

Leo

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 25, 2025

Heb je het nieuwe glasvezelkastje op tijd binnen gekregen, ​@Lasso? En is de verbinding vandaag ook live of moet je nog even wachten?

Maar sorry, KPN, jullie verwijzen naar filmpjes waar in de verschillende systemen worden toegelicht, WAAROM inventariseren jullie niet eerst met welk systeem je te maken hebt voordat je het kasje verstuurd:-( !

Terechte feedback! Gaan we meenemen. Hopelijk kunnen we hier iets mee.

• Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Hi Denise,

Dank voor het vragen, wat is optijd, ja vandaag om 18:30. Maar het trieste is er is hetzelfde verkeerde en kaste opgestuurd. Alweer gebeld en maar opnieuw een poging. En als het dan weer zo laat is ben ik niet thuis. Dan krijg ik zaterdag een bericht dat ik het maandagmiddag ergens kan ophalen.

Zo jammer, het is ongeveer 4 weken geleden dT kpn het kastje heeft gemonteerd. Beetje geluk heb ik dinsdag weer tv en internet. Bijna een week daarnaast nog vandaag om 10:00 gefeliciteerd u kunt nu gebruik maken blabla en vanaf vandaag gaan we factureren. Beter maar niet meer vragen hoe het gaat;-)

Grt.Leo

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

kun je een foto maken van het kastje wat ze dan opgestuurd hebben?

mijn ervaring is dat ze bij nieuw aangelegde netwerken, eigenlijk altijd wel het juiste glaskastje opsturen. zeker ook omdat dit netwerk net pas in gebruik is genomen, en dus de administratie nog in orde is.

• Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Hi Joey92, ik krijg er geen foto bij, kastje is zwarr langwerpig met glas gat aan rechter onderzijde. In midden ethernet en links voeding. Op de doos staat TY01-P2110-EU-1. Ik heb een vierkant glaskasyje ook met rechtonder het glas.

Gr

Leo

Leen59
Wijsgeer
  • September 25, 2025

Met die knop kun je foto’s toevoegen.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

een TY01 is deze NT:

als je deze hebt ontvangen dan is dit zeer zeker de verkeerde. jij moet een NT hebben voor een TK01. dan wel AON of XGS-PON.

• Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Hi Leen59,

Knop gevonden, maak ook een foto zegt ie ok. Alleen ik vind deze nergens terug?

Grt.Leo

• Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Joey, dat is het kastje. Die heb ik  nu 2x. Maar ja thuis al de nodige frustratie, hele dag als met vlan bezig geweest als voorbereiding maar jamoet uiteindelijk wel signaal hebben.om te testen.

Grt, en dank voor de reacties.

Leo

Leen59
Wijsgeer
  • September 25, 2025

Hi Leen59,

Knop gevonden, maak ook een foto zegt ie ok. Alleen ik vind deze nergens terug?

Grt.Leo

Ik gebruik altijd foto’s uit het album, dus geen idee waar die van jou staat. Misschien bij bestanden?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 26, 2025

vandaag om 10:00 gefeliciteerd u kunt nu gebruik maken blabla en vanaf vandaag gaan we factureren. Beter maar niet meer vragen hoe het gaat;-)

Grt.Leo

Joey, dat is het kastje. Die heb ik  nu 2x. Maar ja thuis al de nodige frustratie, hele dag als met vlan bezig geweest als voorbereiding maar jamoet uiteindelijk wel signaal hebben.om te testen.

Grt, en dank voor de reacties.

Leo

@Lasso 

Het lijkt erop dat jouw abonnement vanuit de provider KPN gewoon gisteren is opgestart, maar dat je vanuit een andere divisie van KPN het verkeerde kastje (NT) hebt ontvangen.

Advies: 

Bel direct naar 0800-0402. Spreek in “storing” en blijf aan de lijn. Het verzenden van de juiste NT zou normaal gesproken zo geregeld moeten zijn. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 26, 2025

Ik weet dat je aangaf niet te vragen hoe het gaat, maar ik doe het toch: Hoe is de stand van zeken nu?

daarnaast nog vandaag om 10:00 gefeliciteerd u kunt nu gebruik maken blabla en vanaf vandaag gaan we factureren.

Hier hoef je je trouwens niet druk om te maken. Het geautomatiseerde proces start inderdaad de facturatie ook. Maar je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets wat je niet gebruikt. Je kunt daarom via de klantenservice een vergoeding aanvragen voor de dagen waarop je nog geen gebruik hebt kunnen maken van jouw verbinding, terwijl je hier al wel voor betaalde. Doe dit wel pas als jouw verbinding live is. Dan weten we precies hoeveel dagen we moeten vergoeden.

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Hi Denis, 

Ben nog in afwachting. En fijn dat ik de vergoeding kan aanvragen maar als klant mag ik weer aan de lijn gaan hangen, terwijl het geen enkele uitdaging voor KPN is om te zien of het werkt.

Grt,

Leo

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Hi Denis, 

Pakket verwachttussen 12:00 en 15:00 en om 15:10 het wordt later en nu u kunt het afhalen op een afhaalpunt.

😔