Skip to main content

Wij willen dat onze kinderen ‘s avonds slapen.

Daarom willen wij dat het internet door de Experia V10 router ‘s nachts (tussen 23:30 en 6:30) automatisch uit, en daarbuiten automatisch aan gaat.

In het forum word gesproken over een eco mode.

Het lukt echter niet meer om op het modem in te loggen (niet meer mogelijk tegenwoordig???).

Er zou een app zijn om de router te configureren. Ne herhaaldelijk 30 seconden wachten komen we niet verder om de app te downloaden.

 

Graag spoedig hulp.

 

M.v.g. Nils

Hallo @FenderPlayer , in de modem kun je gewoon inloggen met 192.168.2.254.

Als je nog nooit ingelogd hebt, moet je de eerste keer bij wachtwoord gewoon enter geven, daarna 2x een zelf gekozen wachtwoord ingeven en je bent binnen. Dat wachtwoord mogen je kinderen dus niet weten.

Daarna ga je naar instellingen, ECO-stand aanzetten en blokkeer je eerst de USB, want die doet toch niets en scheelt weer stroom, dan geef je bij de wifi de tijden in dat ze niet mogen internetten door die tijden rood te maken en daarna op te slaan.

Daarbij ga ik er vanuit dat je géén extra wifi-apparatuur hebt en dat je de meterkast, waar vermoedelijk de modem staat, op slot kan, want bij een herstart door de kinderen is alles weer ongedaan gemaakt.

Succes.

 


goedendag dus blokkeren met wifi versterkers die via het lichtnet werken

(werkt prima overigens)

moet toch ook lukken met de ECO stand, of blijven de vaste poorten wel data geve?,  laatst geprobeerd maar wifi bleef verkrijgbaar.

experia box uit en aan zetten is bij mij geen optie ik wil dit stilletjes doen


Hallo @FenderPlayer Je hebt al goede tips gekregen, zie ik. Kun je er mee uit de voeten?