Skip to main content

In Zuid Schermer heb ik een overeenkomst voor snelheid tot 50 MB. Het lijkt mij in anno 2020  dat 50 MB makkelijk haalbaar moet zijn voor KPN.

Door een test via de website van KPN  kom ik op een download van 41.6 MB.  Ik vind dit aan de magere kant. Ik heb geen 100 mb nodig, als ik de gebruikelijke 50 MB maar krijg waar ik voor betaald.

We hebben zo nu en dan last met de computers en de televisie. Wat ook raar is dat vaak rond 00.00 en 01.00 de modem reset, ofwel dat geregeld 's nachts het internet even weg is.

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? Eventueel een screenshot zonder je postcode.


Het magische woord is hier dan ook tot niet tot en met.


Hallo @basbakker Welkom op het Forum en goed dat je dit hier aankaart. Zoals Galdor en Joep al aangeven is het belangrijk om te weten welke snelheid we kunnen leveren op jouw adres. Waar je pakket voorziet in een snelheid tot 50 Mbit/s moet deze wel beschikbaar zijn op jouw adres. Daarom geven we dit van te voren altijd, als je je bestelling plaatst en hebben we het over een ‘tot-snelheid’, zoals Galdor al schrijft.  

Verder speelt vanzelfsprekend mee hoe je thuis van internet gebruik maakt. Stel: er is meer dan voldoende snelheid leverbaar, dus die 50 Mbit/s komt ook daadwerkelijk binnen. Als je dan met een bekabelde aansluiting maar 40 Mbit/s meet, is er ergens iets aan de hand. Als je deze snelheid via wifi meet zou ik eigenlijk zeggen dat het uitstekend voor elkaar is. Via wifi is een verbinding altijd minder snel en stabiel dan wanneer je een bekabelde verbinding hebt. De vraag is dus ook hoe je het één en ander hebt aangesloten. Kun je daar iets meer over vertellen? 
 

Ik wil verder met alle plezier meekijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @basbakker Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er graag vanuit dat alles helder is geworden, maar mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan lees ik het graag. 


Reageer