Skip to main content

Ik heb recentelijk 2 superwifi versterkers laten installeren door een KPN monteur. We hebben een Experia V9 modem, de nieuwste volgens KPN. Het bereik blijft alleen ver beneden de maat. Nu met thuiswerken en thuis school is het niet te doen. Ook als ik 1 aparaat bekabeld aansluit is het drama. Er komt gewoon niet genoeg binnen. De monteur stelde voor dat ik zou overschakelen naar 5Ghz ipv 2.4Ghz. Ik heb al meerdere keren met KPN gechat en iedere keer krijg ik een link naar dit forum voor uitleg hoe dat in te stellen. De uitleg komt alleen niet overeen met mijn modem. Ik kan helemaal niet naar een tabblad ‘instellingen’ of ‘wifi'. En ik zie ook steeds meldingen op dit forum dat de V9 helemaal niet kan schakelen naar 5Ghz.

KPN: HOE kan ik alsjeblieft mijn WIFI op peil krijgen en krijgen wat nodig is??? Ik ben het een beetje zat. Ik ben al 20 jaar KPN klant en wil ‘gewoon goede wifi', maar die heb ik niet. Dus, please help us!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Aangezien u ook via een kabel een trage verbinding ervaart, denk ik dat uw aansluiting gewoon traag is. Heeft u glasvezel? Zal misschien wel niet zeker?

WiFi is nooit sneller dan een bekabelde verbinding. Dus zorg eerst dat je met een bekabelde verbinding wel snelheid heb. Heb je geen snelle bekabelde verbinding, dan hoeft je heel niet naar de wifi snelheid te kijken. Eerst zorgen dat het bekabeld in orde is.

Als je SuperWifi's aansluit op de Experiabox v9, dan word de wifi op deze Experiabox uitgezet. Dat is dus de reden dat u niet meer bij de instellingen kunt.

De SuperWifi's zenden zowel 2,4 GHz als 5 GHz uit. Uw apparatuur kiest zelf automatisch de snelste verbinding. Daar hoef je niets aan in te stellen, en daar kun je ook niets aan instellen. Want er zijn geen instellingen voor.


Kunt u een screenshot plaatsen van de gemeten snelheid bekabeld? Welke snelheid haalt u fan?


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

En dan ook de reacties nog ff verplaatsen…

https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v9-wifi-op-5ghz-ondersteuning-323458?postid=984446#post984446

 

Admin: done :)


Sorry voor de late reactie. Ik heb geen Glasvezel, dat is nog niet beschikbaar hier (Noordoostpolder), in ieder geval niet via KPN. Misschien heb ik ook niet de juiste informatie. Ik ben ook niet technisch onderlegd, dus misschien snap ik het allemaal gewoon ook niet. Volgens de KPN monteur kun je het signaal dat binnenkomt samenvoegen. Dat schijnt normaal over 2 lijnen te lopen en die ongebruikte lijn kun je kennelijk ook ‘aanzetten'. Ik weet niet of dat kan en hoe dat moet, maar onze internetsnelheid is gewoon traag.

 

Ik heb een speedtest gedaan en het resultaat is: Ping 29 ms, Download 27.9 Mbps, Upload 0.2 Mbps


Welkom terug, @cshoedeman :) Geen probleem als je niet technisch bent, dan helpen we je daarbij. Deze snelheidstest, heb je die via een bekabelde verbinding gedaan, of is dit wat je via wifi haalt?

Wil je ook je forumprofiel eens invullen? Reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan controleer ik hier hoe je verbinding is, en wat er aan mogelijkheden zijn voor verbetering. 


Ik heb de speedtest bekabeld gedaan.


Goed om te horen, en dank voor het invullen van je profiel. Ik zie hier dat wij voor jouw adres een snelheid van 30 Mbit verwachten. En dat er in de nabije toekomst in ieder geval geen upgrades gepland staan. 

Die 30 Mbit  is ook ongeveer wat er binnenkomt op je Experia Box. Dit betekent wel dat je wifi in ieder geval niet sneller gaat zijn dan wat je nu gemeten  hebt. Om te kijken of de wifi nog verbeterd kan worden is de volgende stap om een speedtest te doen via de wifi. Als die ook rond de 30 zit, dan is dat het ook. Zit die lager, dan kun je het beste wat experimenteren met de plaatsing van de Superwifi.