Skip to main content

Heb van de week eerast zelf bovenstaande gedaan en daarna omdat ik ook niet kon inloggen op modem met een kpn medewerker alles nagelopen in mijn netwerk. Modem gereset maar bij mij viel gisteren avond ook wederom de wifi gewoon uit. Zowel op televisie(chromecast stond aan, deze geeft gelijk melding dat wifi is verbroken) maar ook mijn telefoon, wifi weg. Eerder die dag ook al tijdens uitvoeren van mijn werk thuis achter de computer.ik heb ee router v12b en 2 superwifi punten....wat gebeurd er bij KPN, netwerk was altijd zo stabiel....al 4 jaar niet te klagen gehad, maar dit laatste jaar😕🙄

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @Inkie78, welkom op ons forum!

We denken graag even met je mee!

  • Ervaar je deze problemen nog steeds? 
  • Hoe branden de lampjes op je box 12 en superwifi?
  • Hoe heb je je superwifi punten op de experiabox aangesloten?
  • Hoever staan deze van elkaar vandaan?
  • Wat voor apparatuur gebruik je naast je box 12 en superwifi punten verder nog?
  • Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

We hebben hier een handig topic over!

 

Als de bekabelde verbinding ook wegvalt kun je hierover altijd het beste even met ons bellen op 0800-0402 waar een collega meteen de lijn even kan uitlezen!


  • Ervaar je deze problemen nog steeds?         JA, IK ERVAAR DIT NOG IEDERE AVOND
  • Hoe branden de lampjes op je box 12 en superwifi?                                                           DE LAMPJES BRANDEN GROEN
  • Hoe heb je je superwifi punten op de experiabox aangesloten?                                 DEZE ZIJN AANGESLOTEN VIA ETHERNET AANSLUITINGEN IN DE BETREFFENDE RUIMTE, EN DIE AANSLUITINGEN , ZIJN RECHTSTREEKS VERBONDEN MET DE MODEM EN DOOR EEN KPN MEDEWERKER DOORGEMETEN OF ZE GOED WERKEN.
  • Hoever staan deze van elkaar vandaan?       TUSSEN DE 2 SUPERWIFI PUNTEN ZIT EEN VERDIEPING MAAR 1 PUNT STAAT MISSCHIEN 20 MTR VAN DE MODEM
  • Wat voor apparatuur gebruik je naast je box 12 en superwifi punten verder nog?       WEET NIET GOED WAT JE HIERMEE BEDOELT
  • Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten? BEKABELD DUS...ENKEL DE CHROMECAST EN DE SMART LAMPEM WERKEN NAAST DE TELEFOONS OP WIFi.

Verder is er al maanden terug verteld dat mijn voormalige verbinding op de v10 ook regelmatig wegviel, ze hebben getracht apparatuur te vernieuwen zodat probleem zou zijn opgelost maar mijn stabiele verbinding is gewoon van de 1 op de andere dag weg...


Ik heb hier niet direct een verklaring voor, kun je je diverse apparaten eens ontkoppeld laten om uit te sluiten of daar ergens iets van een oorzaak in zit? En kabels omwisselen/vervangen?


Als je hier liever direct contact over hebt kun je ook altijd even met ons bellen, als je dat doet terwijl je de storing ervaart of kort daarna kunnen mijn collega's het beste even meekijken.
Wij zijn daarvoor 24x7 bereikbaar op 0800-0402


Hi,

 

Die kabels zijn dus recent ook al vervangen en gecontroleerd door je collega's. Wat wil je dan dat ik loskoppel/ontkoppel? Het heeft het altijd goed gedaan en ineens valt regelmatig blijkbaar uit te lezen in mijn modem dat verbinding wegvalt waar ik dan van aan neem verbinding modem met kpn, dat ligt dan toch niet aan mij in huis? 


Goedemorgen @Inkie78, ik neem het eventjes van @Thomas over tijdens zijn afwezigheid.

Omdat je problemen ervaart die niet goed zijn te verklaren, kan het helpen om de Super wifi punten eens opnieuw in te stellen. Hoe je dat doet, is als volgt:

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis (optioneel natuurlijk)

Mocht dat niet leiden tot een oplossing dan kun je hiervoor het best eens bellen met onze helpdesk. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken.


Hallo  JanZ,

 

Alle het bovenstaande had en heb ik al meerdere malen gedaan. N.a.v. jouw reactie nogmaals gebeld met 0800-0402 en zij gaven aan dat ik mijn wirreless mode aan moest passen zowel op 2,4 als op 5 ghz. Dit nu gedaan, nu afwachten of mijn internet nu nog gaat wegvallen of nu stabiel blijft.de instellingen Ijn volgens mij verschillend per modem dus ik weet niet of het nut heeft ze hier te vermelden.

Dank voor je reactie en ik hoop dat iemand ook nog iets aan mijn reactie heeft. 


Hallo  JanZ,

 

Alle het bovenstaande had en heb ik al meerdere malen gedaan. N.a.v. jouw reactie nogmaals gebeld met 0800-0402 en zij gaven aan dat ik mijn wirreless mode aan moest passen zowel op 2,4 als op 5 ghz. Dit nu gedaan, nu afwachten of mijn internet nu nog gaat wegvallen of nu stabiel blijft.de instellingen Ijn volgens mij verschillend per modem dus ik weet niet of het nut heeft ze hier te vermelden.

Dank voor je reactie en ik hoop dat iemand ook nog iets aan mijn reactie heeft. 

Wat heb je precies moeten aanpassen in de wifi netwerkadapter? je kunt daar bijvoorbeeld ook instellen welk netwerk je voorkeur heeft. 2.4ghz of 5ghz en je kunt hier opgeven op welke modus de bands moeten werken.


Hoop dat je er wat aan hebt. Al blijft bij mij de wifi nog steeds af en toe wegvallen. Maar al minder als voorhee 

Groet Inge


Reageer