Skip to main content

Gisteravond werkte het internet en de televisie nog prima. Ik ga naar de sportschool, kom terug. Alles weg/uit… Even het modem opnieuw opgestart, etc. Niets werkt. Nu ja, dan maar gewoon slapen. Morgen is het vast weer in orde. Maar, nope… Vanmorgen bijna 2 uur aan de telefoon gehangen, geen oplossing. Alle lichtjes op groen, maar werken ho maar… Complete factory restart, nog steeds niets… Dan moet er maar een monteur komen. Prima…

Zojuist gaat de TV ineens weer vrolijk geluid maken en lijk heel even kort weer internet te hebben. Dit was echter van korte duur. Gezien ik niets verandert heb en op een mobiele hotspot dan maar aan het werk ben gegaan, heb ik nu zoiets van: Wat is er nou werkelijk aan de hand?!? Zou wel fijn zijn als er een verklaring komt… Want als geduldig persoon begin ik nu toch wat ongeduldig te worden.

Gaat dit over WiFi? Werkt het op ern bekabeld aangesloten pc of laptop nog wel?

Welke tv ontvanger heb je? En hoe is die aangesloten? Heb je een draadloze verbindingset? 

Hai Marlon… Het gaat over alles. Vanmorgen 2 uur met KPN aan de lijn gehangen, inclusief beeldbellen… Kabels bekeken, glasvezel aansluiting herstart, you name it… Maar no go. Normaal draait hier alles op WiFi via Deco boosters, maar voor deze situatie had ik ook even een direct, kort bedraad lijntje vanuit de modem zelf op mijn laptop aangesloten. Niets werkt. Kennelijk is er sporadisch wel een minimaal bitje dat de lijn door weet te gaan gezien de solaredge software heel af en toe wel update…

Maar ‘out of the blue’ dus sinds ong. gisteravond 18:30… (Waarschijnlijk nog iets later, maar vanuit de sportschool merk je daar weinig van. :-p)

Misschien kun je ook even checken: https://www.kpn.com/service/storingen

Update: Ik zie zojuist dat je al contact hebt gehad met KPN. Dan is mijn bovenstaande tip waarschijnlijk niet meer van toepassing…

...maar voor deze situatie had ik ook even een direct, kort bedraad lijntje vanuit de modem zelf op mijn laptop aangesloten. 

Had je alle andere apparaten toen losgekoppeld en uitgezet?

Inmiddels ben ik er wel aardig klaar mee… Vandaag een monteur over de vloer gehad, die heeft de draden er uit gehaald, het werkte weer even… Fijn, alle DECO boosters dan maar 1 voor 1 resetten, want… Dat ene Ethernet kabeltje geeft het probleem. Spontaan, ineens…
Nou valt mij op dat ons KPN logo’tje van de TV spontaan KPN TV+ is geworden. En sindsdien lijkt het dus allemaal prut. Maanden vrij probleemloos (er kwam wel eens een update’je voorbij), niets aan de hand…

Reageer