Skip to main content

na ergenis van draadloze wifi op smarttv, toch maar kabel getrokken. Nu werken de streamingsdiensten wel als ik de ethernetkabel rechtstreeks op de tv aansluit, maar als ik het via het ontvangerkastje probeer dan pakt de tv de bekabelde internetverbinding niet op.oftewel geen verbinding. Wie weet de oplossing?

na ergenis van draadloze wifi op smarttv, toch maar kabel getrokken. Nu werken de streamingsdiensten wel als ik de ethernetkabel rechtstreeks op de tv aansluit, maar als ik het via het ontvangerkastje probeer dan pakt de tv de bekabelde internetverbinding niet op.oftewel geen verbinding. Wie weet de oplossing?

@Naam bekend weet je zeker dat de kabel goed is afgewerkt. Is het een nieuwe complete kabel of heb je de stekkers er zelf opgezet/geknepen?


Zelf gedaan


maar als ik het via het ontvangerkastje probeer dan pakt de tv de bekabelde internetverbinding niet op.oftewel geen verbinding.

Dat is logisch. De tv krijgt geen internet via de tv ontvanger. U heeft een switch nodig.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?soPos=2409

Deze sluit u aan op die ethernet kabel. Vanuit de switch gebruikt u dat 2 ethernetkabels om de tv en de tv ontvanger aan te sluiten. Zo hebben ze beide internet. 


thanx, we gaan t proberen


Hoi @Naam bekend, welkom op onze community! Is het gelukt met de switch?


Reageer