Skip to main content

Ik heb dus helemaal geen kennis van routers etc. Dus ik wil graag wat hulp.

Ik game veel en stream ook via de PS4 in mijn kamer.

Daar heb ik een verbinding van 50mbps download en 10 mbps upload met hulp van een WifiBridge (verbonden met kabel).

Ik wil mijn internet sneller maken. Ik zit momentel bij proximus, maar ik wil een aparte gaming router aankopen. Zal deze mijn verbinding verbeteren? Stel dat er staat dat de router tot max 1000 mbps download kan gaan, is dit dan ook zo ongeacht welke internetprovider ik heb? 

 

Of hoe werkt dit precies?

Proximus? Dat klinkt als België. En niet KPN in ieder geval. Misschien moet je je vraag aan de klantenservice van proximus stellen...


Hi Albin, welkom op het forum. 

Proximus is inderdaad Belgie zover ik weet, daar leveren wij niet. 

Wel kan ik een antwoord geven op je vragen. Gamen zou ik zoveel mogelijk via een kabel doen, en niet draadloos via WiFi. Dat een router 1000 Mbps aankan zegt zeker neit dat dit ook de snelheid van je internetverbinding. Dit zelg alleen dat je router dit verkeer aankan. Als je een verbinding van 50 Mbps hebt zal de router niet meer internetsnelheid genereren. Dan je moet je dus goed uitzoeken welke snelheid je afneemt bij je provider en welke snelheid er daadwerkelijk wordt geleverd. Dit kun je doe door een speedtest uit te voeren. 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. 


Albiun, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.Â