Skip to main content
Beantwoord

Internet snelheid

  • May 20, 2020
  • 9 reacties
  • 110 keer bekeken

Roelie47
Nieuwkomer

Laatst heb ik mijn Experia Box geoptimaliseerd omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige internet snelheid. Actueel geeft de KPN speedtest aan dat mijn download snelheid 40 mbps is bij een glasvezelabonnement van 100 mbps…….!? Ik heb wel eens gelezen dat alle providers hun beloofde snelheid bij lange na niet doorsturen opdat de klant vervolgens overgaat op de aanschaf van randapparatuur….?! Dit kan natuurlijk worden afgedaan als fake news maar ik mag toch wel wat meer verwachten als 40 mbps in mijn geval? Mijn Experia Box bevindt zich overigens in de meterkast op nog geen 5 mtr. van de woonkamer waar alle WIFI gebruikers zich bevinden in een gelijkvloers appartement.

Wat kan KPN voor mij doen?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Nee hoor.  We proberen alleen realistisch te zijn over wat draadloos internet in de praktijk inhoud.

KPN heeft de zogenaamde wifi garantie.  Hiermee ligt de grens bij 30Mbit.  Dat is dus wat we minimaal in een woning proberen te realiseren. 

Als jij de wifi manager zou doorlopen kun je een aantal plekken in je huis aanwijzen. Als de tool op die plekken meet dat je onder die 30Mbit zit, krijg je gratis versterkers van KPN.(die bedraad moeten worden aangesloten)

Maar als jouw wifi in de woning rond de 40Mbit zit, is dat heel acceptabel. Als je er dan nog meer uit wilt halen zul je zelf een investering moeten doen. 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 20, 2020

Haal je bekabeld wel 100 mbit? KPN beloofd niets op wifi. De snelheid van uw abonnement is bekabeld. Heeft u glasvezel? 


Roelie47
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 20, 2020

Bekabeld haal ik 120 mbit en ik heb glasvezel.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 20, 2020

Een appartement met misschien wel aan 4 kanten buren die allemaal Wi-Fi hebben, een experiabox die ook nog opgesloten in de meterkast zit. Dat is allemaal niet best voor je wifi. Dan is 40Mbit/s echt zo slecht nog niet.


JuanNegro
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 20, 2020

40 Mbit/s is voor WiFi Echt een prima snelheid. 


  • May 20, 2020

40Mbit/s is een prima waarde voor draadloos.

 


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Roelie47 . Welkom op het forum.

Als je gebruik maakt van draadloos internet heb je met tientallen andere factoren te maken. Daar heeft KPN niet altijd vat op.

Het moet door de lucht en als daar allerlei storingsbronnen of barrières tussen zitten wordt het wat lastiger. Je kunt nog wel experimenteren met de zogenaamde wifi manager.

Wie weet heb je op een andere frequentie wat hogere snelheden. Ik ben bang dat je nooit het volledige rendement van je verbinding via wifi gaat krijgen. Dat is ook een beetje inherent aan draadloos internet.  


Roelie47
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2020

Dus 40 mbps bij een 100 mbps abonnement is acceptabel te noemen in een gelijkvloers appartementje van 87m2? De afstand tussen de Experia Box v9 en mijn PC is slechts 9 mtr…….!? Ik wordt dus min of meer gedwongen om een repeater o.i.d. aan te  schaffen om een acceptabele snelheid te creëren? 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 27, 2020

Nee hoor.  We proberen alleen realistisch te zijn over wat draadloos internet in de praktijk inhoud.

KPN heeft de zogenaamde wifi garantie.  Hiermee ligt de grens bij 30Mbit.  Dat is dus wat we minimaal in een woning proberen te realiseren. 

Als jij de wifi manager zou doorlopen kun je een aantal plekken in je huis aanwijzen. Als de tool op die plekken meet dat je onder die 30Mbit zit, krijg je gratis versterkers van KPN.(die bedraad moeten worden aangesloten)

Maar als jouw wifi in de woning rond de 40Mbit zit, is dat heel acceptabel. Als je er dan nog meer uit wilt halen zul je zelf een investering moeten doen. 

 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.