Skip to main content

ik heb zins kort een raar probleem

ik heb een abonnement voor 1 gbit

als ik naar speedtest.net ga en ik doe een test dan haal ik boven de 900 gbit bij s=down en upload snelheid

als ik echter het met de app (Speedtest by Ookla) doe die volgens onze moderators het betrouwbaarste is heb ik heel veel variabelen waardes soms 200 down 600 down maar nooit b0ven de 900 de upload snelheid ligt dan iets boven de 800

wat kan ik hier aan doen of zijn er meer mensen die dit hebben ????????

ik heb de testen met kabel aan mijn pc uitgevoerd

ps ik heb mijn abonnement laatst omgezet met een kpn tv+ abonnement

weet niet of het hiermee te maken kan hebben

misschien iets mis gegaan met omzetten?????

Die metingen zijn leuk. Maar zeggen doorgaans niet zo veel.  Het is best lastig om dit soort hoge snelheden  betrouwbaar te meten.  Hoewel je met de ingebouwde ookla app in Windows toch wel gemiddeld 900 moet aantikken

 

Download je wel eens iets? Zo ja, hoe snel gaat dat dan? 


natuurlijk download ik wel eens wat alleen vroeger haalde ik met met de speedtest App steeds rond de 940 en nu geeft hij verschillende snelheden tussen de 200 en 600 en haal ik die 940 nooit meer

ik heb laatst mijn abonnement omgezet naar tv+

daarbij stond ook dat ik een 1gb internet had is daar misschien iets mis gegaan?? 


Hallo @Marco van O. als de snelheid via speedtest.net keurig jouw waarden aangeeft is het toch goed.

speedtest.net is trouwens Ookla.

 


Ja maar alle moderators zeggen dat die ap het  betrouwbaarste en het beste is 

dus dat spreek je nu een beetje tegen

 


Hallo @Marco van O. , Ik spreek mezelf niet tegen, want het is pas mijn eerste reactie naar jou toe. De app en de website zijn beide van Ookla, dus als de website keurig de te verwachten waarden weergeeft is het toch prima? Programma's die snelheid testen geven zelden tot nooit teveel aan. Veel plezier met je verbinding en je verder niet druk maken.