Skip to main content

Ik heb een KPN abonnement met 4K en een internet snelheid van 200 mbs. Alleen de snelheid waarvoor ik betaal haal ik nooit. De infrastructuur is in mijn woongebied slecht max 100 mbs. Maar bij de snelheid test haal ik nooit meer dan 80 mbs en meestal. Zo niet altijd max 32 mbs. 

Waarom krijg ik niet waarvoor ik betaal? 

 

Hallo @Eric H , meet je je snelheid wel bekabld op 1 pc en alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Je abo snelheid is niet 200Mbit/s maar TOT 200 afhankelijk van de afstand tot de centrale.

 


Hoi JanD, 

 

Ik meet de snelheid alleen via de Wifi app. Dus niet bekabeld. Maar de KPN monteur die heeft bij mij thuis vastgesteld dat er niet meer dan 100 Mbit/s kan zijn gezien de infrastructuur in mijn woongebied. 

Meer dan de 100 kan het dus sowieso niet worden. maar ik betaal wel voor 200.. Teleurstellend en niet ok vind ik. 

 

Grt Eric

 


Hallo @Eric H , dan zou ik het abonnement naar 100Mbit/s laten bijstellen, heb je ook lagere kosten.

scheelt dacht ik € 5,- per maand.

 


Hoi @Eric H . Welkom op het forum.

Het zou jammer zijn als je voor betaald voor snelheden die niet gehaald kunnen worden. Ik kijk het graag voor je na.

Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.