Skip to main content

Ook ik heb een glasvezel verbinding, maar dan 200/200.
De bekabelde downloadsneheid is hartstikke goed (komt tot over de 200 Mbps) maar de bekabelde uploadsneldheid is nagenoeg nihil (van 0 tot 2,5). een enkele keer heb ik uitschieters tot over de 100)
Naast een experiabox gebruik ik 3x een zwart wifi (KPN.

Hoe kan ik mijn snelheden constanter krijgen?

31 december 2020
Mijn abonnement is 100/100. Mij installatie is bekabeld.
Na diverse speedtests KPN gemeld dat ik voor de upload niet hoger kom dan 10-20 Mb/sec.
Na het vierde contact en diverse testen via "KPN wifi manager” via 0800-0402 (tussen ca. 13.00- 14.00 uur) antwoordde  de helpdeskmedewerker  dat dit "normaal”. 
Zij heeft dit tussentijds zelf ook gecheckt.


“U heeft een abonnement voor 100 Mb/sec. en niet voor upload.”
Ik ben de discussie maar niet verder aangegaan en haar prettig weekeinde toegewenst.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ook ik heb een glasvezel verbinding, maar dan 200/200.
De bekabelde downloadsneheid is hartstikke goed (komt tot over de 200 Mbps) maar de bekabelde uploadsneldheid is nagenoeg nihil (van 0 tot 2,5). een enkele keer heb ik uitschieters tot over de 100)
Naast een experiabox gebruik ik 3x een zwart wifi (KPN.

Hoe kan ik mijn snelheden constanter krijgen?

31 december 2020
Mijn abonnement is 100/100. Mijn installatie is bekabeld.
Ik heb het over snelheden op de vaste aansluitingen en in dit geval enkel de “upload".

Na diverse speedtests (via “MIJN KPN”),  KPN gemeld dat ik voor de upload niet hoger kom dan ca. 10-20 Mb/sec.
Na het vierde contact en diverse testen via "KPN wifi manager” via 0800-0402
(tussen ca. 13.00- 14.00 uur) antwoordde  de helpdeskmedewerker  dat dit "normaal” is. 
Zij heeft dit tussentijds zelf ook gecheckt.


“U heeft een abonnement voor 100 Mb/sec,  en niet voor upload.”
Ik ben de discussie maar niet verder aangegaan en haar prettig weekeinde toegewenst.
 

 


Hoi @Fred NL . Als jij glasvezel hebt, hoort die snelheid synchroon te zijn.

Wat is de uitkomst van de bekabelde snelheidtest?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Kom momenteel, zaterdag 16 januari 2021 om ca. 16.32 uur op de volgende waarden:
118,71 Mb/sec Download
106.70 Mb/sec Upload
gemeten via Speedtest.nl


Looking good! :-)