Skip to main content

Dit is verwarrend, op de ene site staat dat ik 200 Mb/s kan krijgen maar als ik verder zoek staat dat er een maximale snelheid mogelijk is van 107 Mb/s.

Hoe kan KPN mij 200 Mb aanbieden terwijl er maar 107 Mb mogelijk is.

 

Wat is het nu? 

Max. 200mb
Max 107 mb

 

In principe moet je dus via pair bonding die 200 kunnen krijgen maar dan moet pair bonding wel eerst gerealiseerd worden. 


De ene site laat zien wat KPN of XS4ALL maximaal kan leveren de 200Mb

De andere laat ook zien wat alle anderen maximaal kunnen leveren 107 Mb.

Ps wellicht beter om de plaatjes te verwijderen ivm privacy. Op de 3 puntjes tikken en bewerken.


Hallo @JanH77 , standaard kun je 107Mbit/s krijgen en als je een hogere snelheid wilt kun je tegen meerprijs 200Mbit/s krijgen via pairbonding.

Als je via KPN.com zelf een pakket samenstelt kun je de verschillende opties en prijzen zien.

Succes.

 


De ene site laat zien wat KPN of XS4ALL maximaal kan leveren de 200Mb

De andere laat ook zien wat alle anderen maximaal kunnen leveren 107 Mb.

Ps wellicht beter om de plaatjes te verwijderen ivm privacy. Op de 3 puntjes tikken en bewerken.

In bijde gevallen is het de internetsnelheid van KPN zelf


Hallo @JanH77 , standaard kun je 107Mbit/s krijgen en als je een hogere snelheid wilt kun je tegen meerprijs 200Mbit/s krijgen via pairbonding.

Als je via KPN.com zelf een pakket samenstelt kun je de verschillende opties en prijzen zien.

Succes.

 

Ja maar als ik dan die 200Mbit/s kies krijg ik die dan ook?? Mijn kabel kan maar max 107 aan, gaat KPN dit dan aanpassen?

 


Je interpreteerd de gegevens verkeerd het netwerk is een aparte tak binnen de KPN NV dat staat los van de provider.

De provider KPN kan via dat netwerk  op jouw adres tot 200Mb leveren.

Kies je Tmobile, Oxxio, Budget dan kunnen en mogen deze maximaal tot 100Mb leveren dat geld voor elke provider die via het KPN DSL netwerk beschikbaar is.

Normaal gaat dsl signaal via 2 koper draadjes, één aderpaar, bij jouw lijkt het mogelijk om twee paren te gebruiken. Daarmee verdubbeld de maximaal haalbare snelheid.


Goedenavond @JanH77, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat in Fourstack staat als je jouw adres invoert, is wat er mogelijk is via KPN. Dit betekent niet dat je al aangesloten bent op het best beschikbare lijntype, soms (in het geval van pair bonding) moet er nog een omzetting gebeuren. Bij ons administratief of bij jou wat betreft de kabels en aansluiting. Als je een hogere snelheid aanvraagt op jouw adres (via MijnKPN of onze klantenservice) dan zal er automatisch iets gewijzigd worden, maar bij pair bonding is er ook een bezoek van de monteur nodig. Bekabeld zou je dan om en nabij de 200Mbit/s moeten kunnen halen, via WiFi zal dit net wat minder zijn (afhankelijk van de omgevingsfactoren die hier invloed op hebben).

Het kan zijn dat je nu een wat ouder abonnement hebt waar je geen extra snelheid van 200Mbit/s bij kan aanvragen. In dat geval dien je jouw abonnement aan te passen naar een nieuwere variant.

Kan ik je nog verder helpen? Dan hoor ik het graag!


@JanH77, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je jouw antwoord gevonden? Anders weet je me te vinden :slight_smile:


Reageer